اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی برای خرید تراکتور

با پیگیری معاونت صنایع، ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی خرید تراکتور هفته آینده محقق می‌شود.

جمعه - ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی برای خرید تراکتور

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام این که تولید تراکتور در شش ماهه نخست سال جاری، رُشد ۵۰درصدی داشته، از اعطای تسهیلات ۳۰۰میلیون تومانی برای خریداران تراکتور خبر داد. سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تسهیلات، با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله خواهد بود، گفت: تراکتورسازی ایران، کمیته امداد و بانک تجارت توافقنامه اعطای این تسهیلات را به امضا می‌رسانند.

سخنگوی وزارت صمت در بیان توضیحات بیشتر، ضمن اشاره به این موضوع که سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ۳۰۰۰ فقره تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت: تولید تراکتور در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت بطوریکه از ۹۷۵۰ به ۱۴۶۲۵ دستگاه تراکتور رسید.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت صادرات تراکتور نیز ۸۹ درصد رشد کرده است گفت: در نیمه اول امسال ۹۴۳ دستگاه تراکتور صادر شده است که هدفگذاری انجام شده ۴۶۰۰ دستگاه تا پایان سال است.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار آزاد تراکتور در حال حذف شدن است، از کاهش چشمگیر اختلاف قیمت کارخانه و بازار این رده از محصولات به واسطه افزایش تولید تراکتور گفت و اظهار داشت مثلا قیمت تراکتور ۳۹۹ که در فروردین امسال در بازار آزاد، ۷۵۰میلیون تومان بود اکنون به ۶۴۰میلیون تومان رسیده است. البته همین قیمت هم نسبت به قیمت شرکتی ۴۸۳ میلیون تومانی (مدل 4WD)، عدد به نسبت بالایی است که سخنگوی صمت دلیل آن را عمدتا به خواب پول در مدت زمان تحویل مربوط می‌داند. همچنین در برخی مدل‌های تراکتور، حتی رشد منفی قیمت هم دیده می‌شود.

قالیباف در ادامه با اعلام این که نیاز سالانه تراکتور کشور، ۲۰ هزار دستگاه است، از تحقق تولید ۳۵ هزار تراکتور در سال جاری خبر داد؛ این رشد تولید، هم باعث حذف تقاضای سرمایه‌ای و بازار آزاد، و هم باعث افزایش صادرات خواهد شد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟