ثبت سفارش واردات خودرو از این هفته آغاز می‌شود

سخنگوی وزارت صمت از آغاز ثبت سفارش خودرو برای واردات طی هفته جاری خبر داد و گفت واردات برندهای کره‌ای، چینی، ژاپنی و اروپایی صورت خواهد گرفت.

دوشنبه - ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که ایرادات وراده به آیین‌نامه واردات خودرو از سوی رئیس مجلس، رفع و آیین‌نامه، اصلاح شده و به تصویب هیات دولت رسیده، از آغاز فرآیند واردات خودرو خبر داد. قالیباف در این مورد گفت: به دنبال طرح اشکالاتی از سوی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به آیین نامه واردات خودرو، کار اصلاح آیین نامه در دولت، به پایان رسید و آیین‌نامه جدید، تصویب شده است.

وی افزود: عملا با جلسه روز گذشته که معاونت حمل و نقل وزارت صمت با مرحله اول وارد کنندگان خودرو داشت و با توجه به این که همین هفته، کار ثبت درخواست واردات خودرو هم انجام خواهد شد، عملا و بطور رسمی کار واردات خودرو انجام شده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برندهایی از کشورهای کره جنوبی، چین، ژاپن و اروپا را در زمره خودروهایی اعلام کرد که وارد کشور خواهند شد.

از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، واردات خودرو ابزاری برای رفع نیاز بازار در نظر گرفته شد، به این ترتیب که با واردات، فاصله بین تقاضای واقعی در بازار و تولید داخل، کم شود. به همین دلیل از ابتدا در وزارت صمت و در دفتر خودرو این وزارتخانه، راهکار‌هایی برای واردات در نظر گرفته شد.

در این راستا، کارگروهی از متخصصان مربوطه درباره سوابق موضوع واردات، وضعیت حال حاضر بازار، وضعیت واردکنندگان و برنامه صادرات تشکیل شد. در وزارت صمت با کمک بخش‌های مختلف وزارتخانه، آیین نامه واردات تهیه شد که برنامه واردات خودرو به صورت جدی در وزارت صمت در حال پیگیری است. براساس آیین‌نامه و دستورالعمل، هر شرکتی که شرایط و ضوابط مورد نظر را داشته باشد، می‌تواند اقدام به واردات خودرو کند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟