رشد بیش از ۳۰۰درصدی تولید خودرو کامل

تولید ۴۶۷ هزار و ۶۲۳ خودروی کامل در ایران خودرو و سایپا تا ۲۷ مهر، نشان از رشد بیش از ۳۰۰درصدی تولید خودروی کامل به نسبت مدت مشابه ۱۴۰۰ دارد.

دوشنبه - ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
پژو ۲۰۷ و پژو ۲۰۶ در خط تولید ایران خودرو

بررسی آخرین وضعیت تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا ۲۷ مهر ماه تعداد ۴۶۷هزار و ۶۲۳ خودروی کامل در ایران خودرو و سایپا تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۲هزار و ۵۳۴ دستگاه بود، رشد بیش از ۳۰۰درصدی در تولید خودرو کامل توسط دو خودروساز بزرگ کشور را نشان می‌دهد. بر همین اساس در این بازه زمانی تعداد خودروهای ناقص مانده در پارکینگ به صفر رسیده است در حالی که در مدت مشابه پارسال حدود ۲۰۰هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها دپو شده بود.

همچنین خودروسازان بخش خصوصی در نیمه نخست امسال ۸۰هزار و ۲۵۱ خودرو تولید کردند که بیانگر رشد ۱۵درصدی است. در شش ماه نخست امسال تعداد ۵۲هزار و ۲۱۳ وانت نیز تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴۸درصدی را نشان می‌دهد. در همین بازه زمانی یک‌هزار و ۳۹۰ ون تولید شده که در قیاس با مدت مشابه ۱۴۰۰ رشد ۵۸۵ درصدی را تجربه کرده است.

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، شش ماهه نخست امسال ۵۲۴ اتوبوس در کشور تولید شده که رشدی معادل ۵۱درصد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در این بازه زمانی ۱۲هزار و ۹۱۹ کامیون، کامیونت و کشنده نیز تولید شده است که بیانگر رشد ۱۸۲درصدی نسبت به شش نخست ماهه ۱۴۰۰ است. بر این اساس، در مجموع تولید انواع خودرو در کشور از ابتدای سال تاکنون رشد ۸درصدی یافته است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟