پیکاپ الکتریکی جی‌ام‌سی برق یک خانه را هم تامین می‌کند!

سومین محصول تمام-الکتریکی جی‌ام‌سی که برپایه پیکاپ فول‌سایز سیه‌را توسعه یافته، این قابلیت را دارد که تا ۲۱روز برق ضروری یک خانه را تامین کند!

جمعه - ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
پیکاپ تمام-الکتریکی جی‌ام‌سی سیه‌را

اینطور که به نظر می‌آید، جی‌ام‌سی با سرعت بیشتری به نسبت رقبا به سمت برقی شدن پیش می‌رود. بعد از نسل جدید هامر که در هیبت یک پیکاپ بسیار بزرگ با پیشرانه تمام-الکتریکی راهی نمایندگی های فروش GMC شده، حال نوبت به نمونه برقی جی‌ام‌سی سیه‌را رسیده تا راه را برای جی‌ام‌سی های پاک آینده، هموار تر سازد. این خودرو جدید که قرار است از اوایل ۲۰۲۴ راهی نمایندگی‌های فروش GMC شود، نه‌تنها خودرویی بسیار قدرتمند به حساب می‌آید، بلکه قیمت به نسبت بالایی نیز دارد. برای سری اول لوکس‌ترین نمونه آن یعنی GMC Sierra EV Denali Edition 1، قیمت پایه ۱۰۸هزار و ۶۹۵ دلاری در نظر گرفته شده. البته به نظر می‌آید در ارزان‌ترین نمونه، این عدد از حدود ۵۰هزار دلار آغاز شود که نزدیک به قیمت پایه فورد F-150 لایتنینگ است.

همچون مدل تمام-الکتریکی سیلورادو، ساختار یکپارچه با شاسی که در آن، مجموعه باتری‌ها در دل شاسی تعبیه شده را در توسعه جی‌ام‌سی سیه‌را الکتریکی شاهد هستیم. مجموعه باتری‌ها در GMC Sierra EV بُرد پیمایشی بالغ بر ۶۴۴ کیلومتر با هر بار شارژ کامل را امکان‌پذیر می‌سازد. و این در حالی است که به لطف بهره‌مندی از مکانیزم شارژ سریع حداکثر ۳۵۰ کیلووات، می‌توان شارژ کافی برای پیمایش ۱۶۰ کیلومتر را در تنها ۱۰ دقیقه به باتری‌ها داد. در ضمن، در مواقع ضروری، با هر بار شارژ کامل باتری‌های GMC Sierra EV می‌توان به مدت ۲۱ روز از انرژی آن برای تامین برق ضروری یک خانه بهره بُرد.

جی‌ام‌سی مدل تمام-الکتریکی سیه‌را را تنها با اتاق دو کابین که کفی باری به طول تقریبا ۱.۸ متر دارد، عرضه می‌کند. اما همچون شورولت سیلورادو برقی، دایواره پشتی اتاق قابلیت باز شدن دارد و این یعنی همراه با خواباندن صندلی‌های عقب، می‌تواند طول کفی بار را به بیش از ۲.۷ متر افزایش دهد. همچنین برای آن دسته از افرادی که قرار است از این پیکاپ فول‌سایز برای کار استفاده کنند، و یا کمپینگ، جی‌ام‌سی سیه‌را برقی را با Power Station Pro که دارای ۱۰ خروجی برق ۱۰.۲ کیلووات است، عرضه می‌کند. از این سیستم برای شارژ دیگر خودروهای برقی نیز می‌توان استفاده کرد.

تمام آنچه که اشاره شد، بیشتر به بخش باتری‌ها اختصاص داشت، اما سوالی که پیش می‌آید این است که جی‌ام‌سی سیه‌را تمام-الکتریکی در بخش پیشرانه، چند مرده حلاج است؟ در پاسخ باید بگوییم اینجا، GMC کاملا متفاوت از مدل برقی سیلورادو عمل کرده و محصول خود را با ۷۵۴ اسب‌بخار قدرت (۹۰ اسب‌بخار بیشتر از محصول شورولت) و ۱.۰۶۴ نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌کند. این قدرت از پیکربندی جُفت-موتور که بصورت دائمی محرک چهار چرخ است، به دست می‌آید.

بد نیست بدانید در حالت بیشینه قدرت یا Max Power، پیشرانه تمام-الکتریکی می‌تواند صفر تا صد حدودا ۴.۵ ثانیه به سیه‌را بدهد. با این پیشرانه قدرتمند، GMC Sierra EV توان یدک‌کشی ۴.۳ تُن دارد و می‌تواند تا ۵۹۰ کیلوگرم بار را حمل کند. در ضمن، امکان سفارش این خودرو با چهار چرخ فرمان پذیر که حالت حرکت خرچنگی را نیز شامل می‌شود، وجود دارد. فنربندی بادی با قابلیت کاهش یا افزایش ارتفاع سواری به میزان ۵۰ میلیمتر را نیز بسته به سطح تجهیزات می‌توان در GMC Sierra EV داشت.

در فضای داخلی GMC Sierra EV، آنچه که بیش از هر چیز جلب نظر می‌کند، نمایشگر بسیار بزرگ با قُطر ۱۶.۸ اینچ است که در مرکز داشبورد، بصورت ایستاده قرار گرفته است. در ضمن، پشت فرمان نیز یک نمایشگر ۱۱.۸ اینچ را شاهد هستیم که به لطف نداشتن قاب آفتابگیر، در کنار نمایشگر اصلی، حس مدرن‌تری را ب فضای داخلی داده. این مدرن بودن، تنها در حس آن خلاصه نمی‌شود. برعکس، گستره‌ای از امکانات پیشرفته و سامانه های همیار رانندگی نیز GMC Sierra EV به‌کار رفته که تجربه متفاوتی از رانندگی با یک پیکاپ فول‌سایز را به راننده و سرنشینان می‌دهند. روشن شدن اتوماتیک بدون نیاز به فشردن دکمه و تنها با تشخیص وجود کلید هوشمند در داخل خودرو، یکی از این امکانات است.

سیستم نیمه-خودران سوپر کروز، بهره‌مندی از ۱۴ دوربین در جای جای بدنه برای کمک به سیستم نیمه‌خودران و همچنین دادن دید بهتر به راننده از اطراف، سیستم صوتی پریمیوم Bose، سقف شیشه‌ای پانورامیک، چرم مرغوب و تریم چوب و کروم نیز بخشی از امکاناتی هستند که در مجهزترین و لوکس‌ترین تیپ تجهیزاتی یعنی دنالی ارائه می‌شود.

سری اول جی‌ام‌سی سیه‌را های تمام-الکتریکی، برپایه همین تیپ تجهیزاتی عرضه می‌شود و قیمت ۱۰۸هزار و ۶۹۵ دلاری برای آن در نظر گرفته شده. عرضه این سری که Sierra EV Denali Edition 1 نام دارد، از اوایل ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. تیپ‌های آفرود Sierra EV AT4 و پایه Sierra EV Elevation نیز پس از آن و در قالب مدل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد. قیمت پایه این خودرو، همانطور که در ایتدا نیز اشاره شد، از حدود ۵۰هزار دلار خواهد بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟