احداث کارخانه مشترک هوندا و ال‌جی در خاک آمریکا

هوندا و ال‌جی قرار است کارخانه مشترکی را در اوهایو آمریکا احداث کنند که تنها هدفش، تولید باتری برای خودروهای الکتریکی Honda و Acura خواهد بود.

یکشنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
احداث کارخانه مشترک هوندا و ال‌جی در خاک آمریکا

به موجب قراردادی که به امضای هوندا و LG Energy Solution رسیده، این دو شرکت قرار است با همکاری یکدیگر، یک سایت تولیدی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در اوهایو ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کنند که در آن، باتری خودروهای الکتریکی هوندا و آکیورا به تولید خواهد رسید. در کنار این سرمایه‌گذاری گسترده، هوندا قرار است ۷۰۰ میلیون دلار دیگر را نیز جهت تجهیز و مناسب‌سازی سه کارخانه در اوهایو برای تولید خودروهای برقی و اجزای آنها، هزینه کند.

با این کارخانه جدید که با همکاری دو شرکت راه‌اندازی می‌شود، همچنین سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه کارخانه‌های موجود هوندا جهت تولید خودروهای الکتریکی در اوهایو آمریکا صورت گرفته، ۲هزار و ۵۲۷ فرصت شغلی جدید برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند. با توجه به این که فعالیت های هوندا در آمریکا با تاسیس کارخانه موتورسیکلت‌سازی این شرکت در ایالت اوهایو آغاز شد، بی‌دلیل نیست که این حجم از سرمایه‌گذاری ها توسط هوندا در این ایالت آمریکا متمرکز شده. البته ایالت اوهایو نیز در پاسخ به این اقدام، هوندا را مشمول مشوق‌ها و تخفیف‌های مالیاتی به ارزش ۱۵۶میلیون دلار کرده که عدد قابل‌توجهی است.

هوندا در حال حاضر در سایت های تولیدی ماریزویل، ایست‌لیبرتی و آنا در ایالت اوهایو به تولید خودرو و موتورسیکلت مشغول است. سرمایه‌گذاری ۷۰۰میلیون دلاری Honda، هر سه این سایت‌های تولیدی را در مقوله بازتجهیز و تغییرات لازم برای تولید خودروهای برقی و اجزای آنها، در بر می‌گیرد. ساخت کارخانه مشترک Honda و LG نیز از ۲۰۲۳ کلید خواهد خورد و پیش‌پینی می‌شود تا پایان ۲۰۲۴ به پایان برسد. این کارخانه در Mid-West Mega Commerce Center در نزدیکی جفرسون‌ویل احداث خواهد شد. دلیل انتخاب این موقعیت مکانی، وجود سایت‌های تولیدی هوندا در همین ایالت، وجود نیروی کار مورد نیاز در منطقه و همچنین دسترسی به منابع عنوان شده است.

بد نیست بدانید انتخاب ۱۱اکتبر ۲۰۲۲ توسط Honda به عنوان تاریخ اعلام امضای قرارداد همکاری با LG، به هیچ عنوان بی‌مناسبت نبوده. برعکس، این روز مصادف بود با چهل‌وپنجمین سالگرد اعلام جزئیات تاسیس کارخانه ماریزویل در ایالت اوهایو. و این یعنی تاریخی است مبارک برای آغاز فصلی تازه در فعالیت‌های تولیدی Honda در خاک ایالات متحده آمریکا.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟