خرید ۲۰ کامیون کشنده تمام-الکتریکی ولوو توسط آمازون

آمازون برای تقویت بخش فاقد آلایندگی شبکه پخش و توزیع خود در آلمان، اقدام به خرید ۲۰دستگاه کامیون کشنده تمام-الکتریکی ولوو از سری FH کرده است.

دوشنبه - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
کامیون کشنده تمام-الکتریکی ولوو FH به سفارش شرکت آمازون

آمازون سال ۲۰۱۹ تعهدی را تحت عنوان Climate Pledge معرفی کرد که طبق آن، بزرگترین شرکت‌های دنیا را به رسیدن به فعالیت‌های عاری از آلایندگی و انتشار گازهای پایه کربن تا ۲۰۴۰ دعوت می‌کرد. همین تعهد باعث شده تا آمازون خود در مسیر حمل و نقل فاقد آلایندگی زیست‌محیطی قدم بردارد. در همین راستا و در جهت رسیدن به یک ناوگان پخش و توزیع پاک، این شرکت پیش‌تر ۱۰۰هزار دستگاه ون الکتریکی از Rivian، هزار و ۸۰۰ دستگاه ون الکتریکی از مرسدس-بنز و ۱۰ دستگاه کامیون الکتریکی از Lion Electric سفارش داده بود. حال اخباری منتشر شده مبنی بر ثبت‌سفارش و خرید ۲۰ کامیون کشنده سنگین تمام-الکتریکی از ولوو که برای فعالیت‌های لجستیکی آمازون در کشور آلمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این کامیون‌های کشنده ولوو که قرار است تا پایان سال جاری میلادی به آمازون تحویل داده شوند، سالانه دست‌کم ۱میلیون کیلومتر پیمایش مسیر برای پیشبرد اهداف و فعالیت‌های Amazon خواهند داشت.

کامیون های کشنده ای که Amazon از ولوو خریداری کرده، مدل ۴۴تُن سری FH با پیشرانه تمام-الکتریکی ۶۶۶ اسب‌بخاری است که توسط پکیج باتری‌های ۵۴۰ کیلووات‌ساعت پشتیبانی می‌شود. بُرد پیمایش این کامیون های کشنده ولوو با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، ۳۰۰ کیلومتر اعلام شده اما از آنجایی که فرآیند کار هریک از این ۲۰دستگاه Volvo FH Electric، نیازمند پیمایش روزانه ۵۰۰ کیلومتر می‌باشد، بهره‌مندی از شارژر سریع برای آنها الزامی است. ولوو این نیاز را با کوییک‌چارجری که می‌تواند در فواصل استراحت رانندگان، پکیج متشکل از ۶ باتری FH Electric را شارژ کند، پاسخ داده.

ولوو قول این را داده که تمامی کامیون‌های سفارش شده تا پایان ۲۰۲۲ در اختیار آمازون قرار گیرند. آمازون نیز اعلام کرده که سفارش جدید، نقشی غیرقابل انکار در برنامه‌های شرکت در جهت رسیدن به یک ناوگان پخش و توزیع کاملا پاک ایفا می‌کند. شرکت Amazon در حال حاضر بیش از ۲۰۰میلیون کاربر در دنیا دارد و بیش از ۱.۵میلیون نفر مشغول به کار برای این شرکت هستند. متوسط بسته‌هایی که بصورت روزانه توسط این شرکت جابه‌جا می‌شود، بالغ بر ۱.۶میلیون اعلام شده که توسط بیش از ۱۰۰هزار ون توزیع و تحویل داده می‌شوند. بخش عمده‌ای از این ون‌ها، مبتنی بر پیشرانه دیزلی هستند که همین باعث می‌شود سهم آمازون از مقدار گازهای آلاینده پایه-کربن که بصورت روزانه با اتمسفر کره زمین فرستاده می‌شود، سهمی غیرقابل انکار باشد. اما با تعهد Zero Carbon Pledge، آمازون ۱۰ سال زودتر از آنچه که با توافق پاریس به دنیا تکلیف شده، به آلایندگی پایه-کربن صفر خواهد رسید.

ذکر این نکته ضروری است که همچون Amazon، ولوو نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای رسیدن به تولیداتی با آلایندگی صفر، هم در رده خودروهای سواری و هم در بخش خودروهای تجاری و کار دارد. برای مثال، در بخش خودروهای تجاری و کار، برنامه‌ریزی شده تا نیمی از تولیدات ولوو تراکس تا سال ۲۰۳۰ با پیشرانه تمام-الکتریکی متکی بر باتری و یا پیل سوختی در بازارهای جهانی عرضه شود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟