ب‌ام‌و Z4 برای ۲۰۲۳ چه تغییراتی کرده؟

ب‌ام‌و با یک سری تغییرات ظاهری بسیار محدود و بازی با پکیج‌های قابل عرضه برای ظاهر و فضای داخلی Z4، این رودستر خود را برای مدل ۲۰۲۳ به‌روز کرده.

شنبه - ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مدل ۲۰۲۳ ب‌ام‌و Z4

در این سال‌ها که خودروهای رودستر و کانورتیبل یکی پس از دیگری از خطوط تولید خودروسازان بزرگ کنار گذاشته می‌شوند، ب‌ام‌و از معدود خودروسازانی است که محصول شناخته‌شده خود در این رده خودرویی، یعنی Z4 را کماکان حفظ کرده. این نام از سال ۲۰۰۳ که به عنوان جانشین Z3 به جمع مونیخی‌ها پیوست، سه بار نسل عوض کرده و نسل فعلی آن که با کُد G29 شناخته می‌شود و از ۲۰۱۸ روی خط تولید ب‌ام‌و است، به‌تازگی با یک سری تغییرات، برای مدل۲۰۲۳ به‌روز شده.

برای مدل ۲۰۲۳، ب‌ام‌و پکیج ظاهری اسپرت M Sport که پیش‌تر تنها در M40i بصورت استاندارد عرضه میشد را به لیست تجهیزات استاندارد Z4 sDrive 30i اضافه کرده تا با این تیپ ارزانتر نیز بتوان بیشتر در کانون توجهات قرار گرفت. با این اتفاق، طبیعی است که در مدل۲۰۲۳ دیگر خبری از پکیج ظاهری Sport Line نیست. در کنار اینها، می‌توان به تغییراتی که در فرم جلوپنجره و شبکه آن اعمال شده، و همچنین طرح متفاوت هواکش‌های جانبی سپر جلو و اضافه شدن سه رنگ بدنه و یک طرح رینگ ۱۹ اینچ به لیست آپشن ها به عنوان تغییرات ظاهری مدل۲۰۲۳ اشاره کرد.

در فضای داخلی نیز تغییرات، به همین اندازه محدود است. در واقع غیر از ارائه Z4 sDrive 30i با پکیج M Sport بصورت استاندارد که شامل صندلی های اسپرت و فرمان چرمی M، پدال‌ها و زیرپایی های M و داشبورد پوشش یافته با چرم سِنساتِک می‌شود، تغییر دیگری نمی‌بینیم. البته این یک نقطه ضعف به حساب نمی‌آید چراکه با گذشت بیش از چهار سال از اولین رونمایی رسمی، فضای داخلی BMW Z4 هنوز هم جذابیت‌های خود را حفظ کرده.

ب‌ام‌و در برخی بازارهای بین‌المللی مدل sDrive 20i را به عنوان مدل پایه Z4 با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو ۱۹۴ اسب‌بخاری متصل به گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌کند. اما در بازارهایی نظیر آمریکا، مدل پایه، Z4 sDrive 30i است که از همین پیشرانه ۴ سیلندر، ۲۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه می‌گیرد. یک رده بالاتر، BMW Z4 M40i را داریم که مجهز به موتور ۶ سیلندر خطی توربو ۳۸۲ اسب‌بخاری با ۵۰۰ نیوتن‌متر است. در هر دو این مدل ها، موتور به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF متصل است.

فیس‌لیفت ۲۰۲۳ ب‌ام‌و Z4 از ماه آینده با قیمت ۵۲هزار و ۸۰۰ دلار برای مدل sDrive 30i و ۶۵هزار و ۴۰۰ دلار برای مدل M40i در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. البته این مقادیر، شامل ۹۹۵ دلار هزینه حمل خودرو از درب کارخانه تا مقصد نمی‌شوند.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟