پایان تولید لامبورگینی اونتادور پس از نزدیک به ۱۱ سال

لامبورگینی پس از نزدیک به ۱۱ سال و تولید ۱۱هزار و ۴۶۵ نمونه در قالب نسخه‌های متنوع، برای همیشه به تولید ابرخودرو محبوبش، اونتادور، پایان داد.

سه شنبه - ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
آخرین نمونه تولیدی لامبورگینی اونتادور

همه چیزهای خوب، بالاخره روزی به پایان می‌رسند و این، اتفاقی است که برای اونتادور نیز بالاخره افتاد. لامبورگینی پس از تولید ۱۱هزار و ۴۶۵ دستگاه از اونتادور، تولید این ابرخودرو جذاب و محبوب خود را برای همیشه پایان داد. آخرین نمونه تولیدی از آن نیز یک دستگاه Aventador Ultimae Roadster است که یک رنگ آبی سفارشی از برنامه سفارشی‌سازی لامبورگینی موسوم به Ad Personam برای آن انتخاب شده و راهی سوئیس می‌شود تا به خریدارش تحویل داده شود.

این دومین بار است که لامبورگینی تولید اونتادور را برای همیشه پایان می‌دهد! خاطرتان باشد، در بین ۴هزار خودرو گروه خودروسازی فولکس‌واگن که در حادثه کشتی باری فلیسیتی اِیس، غرق شدند، ۱۵ دستگاه Aventador Ultimae نیز وجود داشت و لامبورگینی برای جایگزینی این اونتادورهای بر آب رفته، مجبور شد تولید را دوباره از سر گیرد.

اونتادور موفقیت بسیار بزرگی برای لامبورگینی بوده و بد نیست بدانید از آغاز تولید در فوریه ۲۰۱۱، لامبورگینی توانسته بیشتر از مجموع ابرخودروهای ۱۲ سیلندری که قبل از اونتادور تولید و عرضه کرده بود برای این ابرخودرو تکرار نشدنی خود مشتری جذب کند. دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم، اونتادور در همان پنج سال اول تولید توانست از عدد تولید مورسیه‌لاگو بگذرد. و از آنجایی که ۸۵درصد مشتریان اونتادور، خرید خود را از طریق برنامه سفارشی‌سازی Ad Personam نهایی کردند، نه تنها سود به مراتب بیشتری نصیب لامبورگینی شده، بلکه در نتیجه آن، بیش از ۲۰۰ رنگ بدنه و تریم داخلی منحصربفرد با این ابرخودرو به مشتریان ارائه شده.

محض یادآوری هم که شده، بد نیست بدانید لامبورگینی در موتورشو ژنو سال ۲۰۱۱ بود که اونتادور را با کُد LP 740-4 و در اتاق کوپه رونمایی کرد. این نمونه، از موتور ۶.۵ لیتری V12 توسعه یافته توسط لامبورگینی، ۶۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه می‌گیرد که برای صفرتاصد ۲.۹ ثانیه و توان دستیابی به بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت کفایت می‌کند. اما در ادامه، نسخه‌های متعددی برپایه این لامبورگینی ارائه شد که هریک، در تیراژی محدود به فروش رسیدند. از جمله این نسخه ها باید به اونتادور SVJ اشاره کنیم که یک دور از نوربرگرینگ نوردشلایفه را در ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه پیمود تا رکوردی جدید برای این پیست فوق‌العاده سخت و بدقلق به ثبت برساند. ونه‌نو، چنتناریو، Cian FKP 37 و کونتاش LPI 800-4 نیز دیگر ابرخودروهای بی‌نظیری هستند که لامبورگینی در این یازده سال تولید، برپایه اونتادور ارائه کرده است.

جایگزین اونتادور احتمالا از سال ۲۰۲۳ با یک نیروگاه V12 هایبرید-شده روی خط تولید لامبورگینی در سنت‌آگاتا خواهد رفت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟