جدیدترین SUV لوکس چری به بازار آمد

خودرویی که چری به‌تازگی با نام لینگیون و تحت زیرمجموعه لوکس‌ساز نوپای خود، اکسید در چین عرضه کرده، فیس‌لیفت SUV میدسایز لوکس Exeed TXL است.

دوشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
2023 Chery Exeed TXL Lingyun

خانواده اکسید، زیرمجموعه لوکس چری که طی سال‌های گذشته همواره از عرضه محصولاتش در بازار کشورمان نیز شنیده‌ایم، بزرگ و بزرگتر می‌شود؛ این برند نوپا به تازگی پنجمین محصول خود که یک کراس‌اوور میدسایز لوکس است را نیز معرفی کرد. این محصول جدید که لینگیون نام دارد، در اصل فیس‌لیفت اکسید TXL (اتاق لانگ Exeed TX) است که هم به لطف سبک جدید طراحی محصولات این برند لوکس چینی، ژستی متفاوت به خود گرفته و هم از نظر طراحی و سطح امکانات فضای داخلی، مدرن‌تر و لوکس‌تر جلوه می‌کند.

با توجه به این که لینگیون همان اتاق لانگ اکسید TX می‌باشد که فیس‌لیفت شده، ابعاد، تغییری به نسبت آن نداشته و با یک کراس‌اوور ۴.۷۸۰ میلیمتری طرف هستیم که بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۰۰ میلیمتر سوار است. ظاهر خودرو اما کاملا تغییر یافته و به لطف طرح سپری که به ظاهر از یک هواکش مستطیل-شکل بزرگ با دریچه‌های خطی تشکیل یافته، به مراتب تهاجمی‌تر و همینطور مدرن‌تر جلوه می‌کند.

در نمای عقب اما تغییرات محدود شده به بازطراحی زیر سپر با رویکردی مدرن تر. لازم به ذکر است برای این خودرو، در مقایسه با TXL های پیش از فیس‌لیفت، دو رنگ بدنه سبز ارورا و نقره‌ای ستاره‌ای نیز به پالت رنگ‌های آن اضافه شده و امکان خریداری آن در پنج تیپ تجهیزاتی با قیمتی در محدوده ۱۴۷.۹۰۰ تا ۱۸۲.۹۰۰ یوان (۲۱.۲۰۰ تا ۲۶.۲۰۰ دلار) وجود دارد.

همسو با تغییرات ظاهری، در طراحی داخلی اکسید لینگیون نیز تغییرات خوشایندی اعمال شده که جلوه آن را برای سرنشینان، کاملا لوکس و امروزی کرده. بارزترین این تغییرات، بازطراحی داشبورد با طرح نمایشگرهای دوتایی و همچنین اتصال کنوس میانی به داشبورد با عنصری پشتبند-مانند است که پانل حساس به لمس کنترل سیستم تهویه با طراحی شبیه به محصولات لندروور روی آن قرار دارد.

سیستم صوتی پریمیوم سونی با ۱۲ بلندگو، فرمان D-شکل، دید پانوراما از اطراف به همراه دوربین دنده عقب، سانروف پانورامیک، صندلی راحتی سرنشین کناری جلو با تنظیمات برقی، ماساژور و زیرپایی قابل تنظیم، کروزکنترل هوشمند و سیستم نیمه خودران Level2 که با ۵ دوربین و ۱۲ رادار فراصوت کار می‌کند، از جمله امکاناتی هستند که اکسید در قالب لینگیون به خریداران خود ارائه می‌دهد.

برای پیشرانه نیز در کنار موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۹۵ اسب‌بخاری پایه که توان تولید ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد، امکان سفارش اکسید لینگیون با موتور ۲.۰ لیتری توربو ۲۵۸ اسب‌بخاری وجود دارد. این موتور با توان تولید ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، همچون گزینه ۱.۶ لیتری توربو به یک گیربکس هفت سرعته اتومات دو کلاچ متصل است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟