با نسل جدید نیسان پیکاپ آشنا شوید

نیسان فرانتیر که در بازارهای بین‌المللی، با نام ناوارا نیز شناخته می‌شود، در نسل جدید، هم از نظر طراحی، و هم نظر سطح امکانات، دگرگون شده.

جمعه - ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
2022 NissanFrontier Pro-4X

بیش از ۱۵ سال زمان بُرد تا نیسان بالاخره تصمیم به تغییر نسل فرانتیر بگیرد، پیکاپ میدسایز این خودروساز ژاپنی در بازار آمریکا که رقبایی همچون تویوتا تاکوما، شورولت کالورادو و همچنین فورد رنجر را پیش روی خود می‌بیند. در واقع با اقبال مساعدی که این روزها بازار عشق پیکاپ و تراک آمریکا به پیکاپ‌های میدسایز نشان می‌دهد، به نظر زمان‌بندی برای عرضه نسل جدید نیسان فرانتیر، منطقی بوده و به‌جا.

نیسان فرانتیر را برای مدل ۲۰۲۳ بطور کامل دگرگون کرده و بازنگری ها، شامل بازطراحی کامل بدنه و فضای داخلی نیز می‌شود؛ موردی که فرانتیر بسیار به آن نیازمند بود. با این حال اما موتور همان واحد ۳.۸ لیتری V6 نیسان است که سال ۲۰۲۰ با ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۱ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه برای نسل قبل فرانتیر معرفی شد. این پیکربندی صفر تا صد تقریبا هشت ثانیه به پیکاپ میدسایز نیسان می‌دهد.

فرانتیر جدید در دو اتاق تک‌کابین کشیده و دو کابین عرضه شده و شروع قیمتش، با امکانات پایه استانداردی نظیر ورود و استارت  بدون کلید، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۸ اینچ لمسی و رابط کاربری اندروید و iOS، کامپیوتر سفری ۷ اینچ، کروز کنترل، هشدار احتمال تصادف با ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین دنده عقب، همیار آغاز حرکت در سربالایی، هشدار خواب‌آلودگی راننده، فضای بار زیر صندلی های ردیف عقب، صندلی ۶ حرکته دستی راننده و چهار حرکته دستی صرنشین کناری جلو، تشخیص و اجرای فرامین صوتی، اتصال بلوتوث، ایربگ‌های جلو، زانویی جلو و پرده‌ای و کنترل فشار باد تایرها، از ۲۸.۶۹۰ دلار است.

قیمت مجهزترین تیپ تجهیزاتی، با اتاق دو کابین و سیستم چهار چرخ محرک که با پسوند PRO-4X، مناسب آفرود نیست هست، به ۳۸.۱۲۰ دلار می‌رسد. این مدل از امکانات استانداردی نظیر تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، رینگ‌های ۱۷ اینچ مناسب برای آفرود با تایرهای هانکوک، نمایشگر ۹ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی، پوشش چرم فضای داخلی با دوخت سرخ آتشین، فنربندی آفرود بیلستین، کنترل پایداری الکترونیک به همراه کنترل هرزگردی، چهار عدد جالیوانی، کنسول بالاسری با جای عینک، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت به همراه تنظیم دو جهته گودی کمر، صندلی های تاشو ردیف عقب با کنسول میانی تاشو، نویگیشن، رادیو ماهواره‌ای، وای‌فای هاتسپات، دو درگاه USB-A و دو درگاه USB-C به همراه شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد.

در مدل پایه که اتاق تک‌کابین کشیده دارد، توان یکد‌کشی نزدیک به ۲.۹ تُن اعلام شده و توان حمل باری بالغ بر ۷۲۵ کیلوگرم دارد. در تیپ‌های بالاتر که دو کابین هستند، مخصوصا اگر از نوع ۴×۴ باشند، هم توان یدک‌کشی و هم توان حمل بار، پایین‌تر می‌باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟