اولین خودروهای وارداتی جدید آذر ماه به ایران می‌آیند

امید قالیباف با ذکر این که آذر ماه باید منتظر دیدن خودرو‌های وارداتی باشیم از واردات ۷۰هزار خودرو به کشور معادل یک میلیارد یورو خبر داد.

پنجشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت

صبح امروز امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضمن ارائه توضیحاتی تازه پیرامون واردات خودرو، زمان ورود اولین خودروهای وارداتی جدید به کشور را اعلام کرد. قالیباف در این گفت‌وگو ضمن اعلام این که فرآیند واردات خودرو آغاز شده و تا ۱۹ شهریور شرکت‌هایی که مشمول آیین نامه هستند فرصت دارند درخواست‌های خودرو را ارائه دهند، گفت: تا پایان شهریور ما شرایط این شرکت ها را بررسی خواهیم کرد و اول مهر اعلام می‌کنیم کدام یک واجد شرایط هستند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت از اول مهر امکان واردات خودرو وجود دارد اما واردکننده باید ابتدا ثبت درخواست کند و مراحل واردات را انجام دهد. با ذکر این موارد، سخنگوی وزارت صمت گفت: آذر ماه می توانیم منتظر ورود خودور‌های خارجی به کشور باشیم.

او همچنین گفت: ۷۰هزار خودرو معادل یک میلیارد یورو وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به این که وزارت صمت برای تهیه آیین نامه و تدوین دستورالعمل، سقف قیمت خودرو‌های آیین نامه را  بررسی کرده، این را هم گفت که هیچ مذاکره‌ای با هیچ خودروساز خارجی انجام نداده است. این، پاسخی است به برخی ابهاماتی که پس از صحبت های اخیر قالیباف پیرامون مذاکره با برخی خودروسازان خارجی جهت بازگشت به ایران ایجاد شده بود و در این صحبت‌ها، بطور مشخص نام تویوتا در بین شرکت هایی اعلام شد که با آنها مذاکره شده است.

امید قالیباف همچنین با ذکر این توضیح که در آیین نامه واردات، شرط اصلی، خدمات پس از فروش تعیین شده اما وارد کننده می‌تواند در کل کشور توسط یک شرکت مشخص که شعب مختلف نمایندگی دارد، خدمات پس از فروش خود را ارائه دهد، گفت: طبق آیین نامه به ازای هر ۱۰۰۰ دستگاه یک نمایندگی تعریف می‌شود و به طور متوسط به ازای ۱۰ هزار تا باید ۱۰ نمایندگی در مناطق مختلف اقدام به ارائه خدمات پس از فروش کنند.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه افزود: وارد کننده موظف است تعداد و نوع خودرو، همچنین شرکت وارد کننده را قید کند و وزارت صمت در این بخش نظارت مستقیم دارد.

وی با اشاره به این که مردم تصور می‌کنند ماشین هایی با قیمت کمتر از ۱۰ هزار یورو، بی‌کیفیت هستند، ای تصور را رد کرد و گفت: بازار خودرو‌های اقتصادی ۵۰ درصد خودرو‌های دنیا را تشکیل می‌دهد و در ایران، ۷۰ درصد از بازار خودرو در اختیار خودرو‌های اقتصادی است.

سخنگوی وزارت صمت در انتها تجمیع قرعه کشی ها را عامل کاهش قیمت خودرو در بازار دانست و این را هم افزود که مرداد ماه ۴.۳ درصد رشد تولید خودرو داشته ایم با میانگین تولید روزانه ۳هزار ۵۰۰ خودرو.

View this post on Instagram

A post shared by FarsiCar – فارسی‌کار (@farsicar.ir)

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟