تغییر نام و چهره پیکاپ جمع‌وجور رنو

رنو مدل ۲۰۲۳ پیکاپی که قبل‌ها با نام Dister Oroch شناخته میشد را با نام ساده‌تر شده Oroch و یک سری تغییرات ظاهری و فنی به بازار فرستاده.

دوشنبه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
معرفی فیس‌لیفت پیکاپ رنو اروش

بعد از عرضه پیکاپ جدید رنو اروش در برزیل، حال بازار آرژانتین نیز پذیرای این پیکاپ توسعه یافته برای بازارهای آمریکای لاتین می‌شود. این خودرو که پیش‌تر با نام داستر اروش شناخته می‌شد، در اصل پیکاپی است که رنو برپایه شاسی‌بلند اقتصادی خود، داستر توسعه داده. در مدل ۲۰۲۳ این پیکاپ دو کابین ساخت برزیل رنو، در کنار تغییر نام از Duster Oroch به Oroch و بازنگری هایی در طراحی، به جای موتور ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۳ اسب‌بخاری نمونه‌های پیش از فیس‌لیفت، یک موتور ۱.۳ لیتری توربو ۱۶۳ اسب‌بخاری استفاده شده.

رنو اروش در مدل ۲۰۲۳ با طرح سپر تهاجمی‌تر، شبکه جدید جلوپنجره، فرم بازنگری شده پلاستیک دور گلگیرها و پارکابی‌ها، و همینطور طرح جدید گارد کفی بار و باربند سقف، بازطراحی شده. اما تغییرات طراحی، در فضای داخلی به مراتب محسوس تر است، به این ترتیب که هم داشبورد، هم غربیلک فرمان، و هم رودری‌ها، کاملا از نو طراحی شده‌اند تا یک جلوه امروزی‌تر و به‌دور از طراحی پیشین و کسل کننده کابین داستر اروش را ایجاد کنند. کماکان بخش اعظمی از کابین با پلاستیک خشک ساخته شده اما در بخش‌هایی از رودری ها، از پوشش چرم مشابه نمونه به‌کار رفته در صندلی‌ها بهره گرفته شده که می‌تواند تا حدودی از این خشکی، بکاهد. در ضمن، روی داشبورد شاهد قرار گرفتن یک نمایشگر ۸ اینچ لمسی بصورت ایستاده هستیم که در کنار جزئیات تزئینی داشبورد و فرمان، می‌تواند به ایجاد حسی بالارده‌تر از قبل، کمک کند.

همانطور که اشاره شد، در مدل جدید یک موتور ۱.۳ توربو ۱۶۳ اسب‌بخاری محرک رنو اروش است، اما باید بدانید این موتور قابل اتصال به گیربکس ۶ سرعته دستی و یا CVT، مختص تیپ‌های تجهیزاتی بالاتر بوده و مدل پایه Renault Oroch از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۴ اسب‌بخار قدرت نیرو می‌گیرد که به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. در بازار برزیل، نمونه مجهز به موتور ۱.۳ توربو و گیربکس دستی را می‌توان بصورت ۴×۴ نیز خریداری کرد، امکانی که برای بازار آرژانتین فراهم نیامده.

شروع قیمت رنو اروش ۲۰۲۳ در آرژانتین از ۲۹ هزار دلار است. قیمت مجهزترین نمونه نیز تقریبا برابر است با ۳۷هزار و ۵۰۰ دلار.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟