ثبت نام نسل جدید فیدلیتی با تنها ۴۷ هزار تومان

جتور در حالی پیش‌فروش محصول جدید خود، داشنگ را آغاز کرده که مبلغ پیش‌پرداخت در نظر گرفته شده برای ثبت سفارش، کمتر از ۱۰ یوان اعلام شده است.

یکشنبه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
2023 Jetour Dasheng

شاید با نام Jetour آنچنان که باید، آشنا نباشید اما قطعا با یکی از محصولات این خودروساز نوپای چینی یعنی Jetour X70 S که با نام فیدلیتی توسط بهمن موتور در کشورمان تولید و عرضه می‌شود، آشنا هستید. جتور به زودی قرار است محصول جدیدی را با نام داشنگ (به زبان خودمان، حکیم بزرگ) و قیمتی در محدوده ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار یوان (۱۴.۷۰۰ تا ۲۶.۵۰۰ دلار) در چین عرضه کند که در اصل، نسل جدید فیدلیتی خودمان به حساب می‌آید. پیش‌فروش این خودرو برای متقاضیان چینی در حالی این روزها در جریان است که وجه پیش‌پرداخت در نظر گرفته شده برای آن، تنها ۱۰ یوان اعلام شده یعنی نزدیک به ۴۷ هزار تومان!

شاید تصورتان این باشد که با این قیمت خوب و پیش‌پرداخت ناچیز، چینی‌ها برای محصول جدید جتور صف کشیده‌اند، اما برعکس، استقبال از Jetour Dasheng بسیار عادی اعلام شده به این ترتیب که در ۴۸ ساعت اول، ۵ هزار و ۱۷ دستگاه از آن به فروش رفته است.

همانطور که در ابتدای نوشتار نیز اشاره شد، داشنگ در اصل نسل جدید جتور X70S است و این را به خوبی در تناسبات و ساختار کلی آن می‌توان دید. اما با وجود این ساختار آشنا، تک‌تک سطوح بدنه به شکلی چشم‌نواز و با رویکردی کاملا متمایز از جتور های پیشین، بازطراحی شده و حال با یک خودرویی مدرن و چشم‌نواز طرف هستیم که ظاهرش تهاجمی‎‌اش، اسپرتی جلوه می‌کند و به شکل خوشایندی، مرموز. در فضای داخلی اما بیشتر تمرکز بر القاء حس مدرنیته بوده توام با لوکس بودن، اولویت طراحان جتور بوده و در رسیدن به آن، از هر گونه فرم و شکل پیچیده، پرهیز شده است.

در عوض، تاکید بر خطوط و فرم های خطی بوده و استفاده مکرر از این خطوط و فرم ها در راستای طول و عرض کابین باعث شده تا جلوه جادارتری به این محیط داده شود.البته آنچه که بیشتر از اینها در کابین Jetour Dasheng جلب نظر می‌کند، مانیتور لمسی بزرگی است که با قطر ۱۵.۶ اینچ بر روی داشبورد قرار گرفته، آن هم به شکلی که به نظر معلق و منفصل از داشبورد احساس می‌شود.

این نمایشگر به سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدی که به نسل سوم چیپ پرقدرت اسنپ‌دراگون مجهز است، متصل بوده، بخش اعظمی از کاربری ها با آن کنترل می‌شوند. همین باعث شده تا استفاده از دکمه‌های فیزیکی به حداقل برسد.

در کنار این نمایشگر بزرگ، یک نمایشگر کوچکتر با قطر هشت اینچ نیز پشت فرمان دیده می‌شود که جایگزین نشانگرهای مرسوم شده است. هدزآپ دیسپلی، سیستم نیمه‌خودران سطح L2+، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، هشدار انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در بین خطوط، نویگیشن، هشدار نقاط کور راننده، صندلی‌های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش با حافظه اختصاصی برای تنظیمات، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، پوشش چرم فضای داخلی، سانروف پانورامیک، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطه‌ای، سنسور نور و باران و سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف با دوربین دنده عقب نیز از جمله امکاناتی هستند که Jetour در قالب مجهزترین تیپ تجهیزاتی Dasheng به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، موتور پایه در جتور داشنگ از نوع ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو می‌باشد که به گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتومات دو کلاچ قابل اتصال است. اما در کنار آن، جتور موتور ۱.۶ توربو ۱۹۷ اسب‌بخاری با توان تولید ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را نیز برای این کراس‌اوور خوش‌چهره و جدید خود در نظر گرفته که تنها به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ قابل اتصال است.

در ضمن، یک پیشرانه پلاگین-هایبرید نیز برای Jetour Dasheng در نظر گرفته شده که از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو و یک گیربکس ۳ سرعته DHT تشکیل یافته است. این پیشرانه برقی-بنزینی قابل شارژ با منبع برق خارجی در کنار این که ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه در اختیار راننده قرار می‌دهد، قابلیت استفاده بصورت تمام-الکتریکی برای مسافتی بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر را نیز دارد. متوسط مصرف سوخت آن در حالت برقی-بنزینی نیز تنها ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟