Hyundai Elantra N؛ یک سدان کامپکت با ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت

الانترا N یک برداشت ۲۷۶ اسب‌بخاری از سدان کامپکت هیوندای است که صفر تا صد زیر ۵.۵ ثانیه دارد و قیمت پایه‌ای که نزدیک به ۳۳ هزار دلار است.

شنبه - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
سدان اسپرت هیوندای الانترا N

هیوندای زمستان سال گذشته بود که الانترا N را به عنوان عضو اسپرتی‌تر خانواده این سدان کامپکت اضافه کرد، آن هم با قیمت پایه ۳۲هزار و ۹۲۵ دلار (با احتساب هزینه ۱.۰۲۵ دلاری حمل از درب کارخانه تا مقصد) که در صورت تجهیز به گیربکس آپشنال ۸ سرعته اتومات دو کلاچ، به ۳۴هزار و ۴۲۵ دلار نیز می‌رسید. این بهای خودرویی است که با وجود ابعاد جمع‌وجور، از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان تولید ۲۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه نیرو می‌گیرد. یک حالت بوست موسوم به N Grin Shift نیز برای آن در نظر گرفته شده که بصورت مقطعی، می‌تواند قدرت موتور را به ۲۸۶ اسب‌بخار افزایش دهد. با این موتور متصل به گیربکس شش سرعته دستی، Hyundai Elantra N در کمتر از ۵.۵ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد.

متناسب با این پیشرانه قدرتمند و ماهیتی اسپرت، هیوندای از یک فنربندی اسپرتی و شاسی مستحکم‌تر در الانترا N بهره گرفته. ترکیب این ویژگی‌ها با سیستم ترمز قدرتمندتر، سیستم کنترل هرزگردی و یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیک این نوید را می‌دهد که با خودرویی آدرنالین‌ساز برای رانندگی‌های روزمره مواجه هستیم. و این را می‌تواند از ظاهر خشن‌تری که هیوندای برای آن طراحی کرده نیز برداشت کرد.

بارزترین مشخصه ظاهری الانترا N، طراحی خشن‌تر سپر جلو آن است که با استفاده از رنگ سیاه مات برای بخش‌هایی از سپر و همرنگ کردن این بخش‌ها با جلوپنجره، تهاجمی‌تر از آنچه که هست، جلوه می‌کند. رکاب‌های جانبی بیرون زده از زیر تنه، طراحی تهاجمی زیر سپر عقب با دیفیوزری که دو خروجی گرد بزرگ سیستم اگزوز را در طرفین خود دارد و همچنین یک بالچه به رنگ سیاه مات نیز با این رخ وحشی، ترکیب شده تا هیجان بصری بیشتر به آن ببخشد. و طبیعی است که بدون خطوط تزئینی سرخ رنگ، این هیجان بصری کامل نمی‌شود. در کنار اینها باید به بهره‌مندی Hyundai Elantra N از رینگ های ۱۹اینچ آلیاژی اشاره کنیم که با تایرهای Michelin Pilot Sport 4S پوشش یافته‌اند.

این حس و حال اسپرتی در طراحی ظاهری، به لطف بهره‌مندی از ترکیب چرم و چرم جیر به عنوان پوشش صندلی‌های اسپرت مجهز به سیستم گرمایش، به فضای داخلی هیوندای الانترا N نیز منتقل شده. در این محیط شاهد بهره گیری از دو نمایشگر ۱۰.۲۵اینچ هستیم، یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی. نویگیشن ماهواره‌ای، تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک دو نقطه‌ای، پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و سیستم صوتی پریمیوم Bose با هشت بلندگو نیز از دیگر امکانات قابل ذکری هستند که در فضای داخلی Hyundai Elantra N بصورت استاندارد عرضه می‌شود.

در بخش ایمنی نیز به بهره‌مندی این سدان جمع‌وجور، اما اسپرت هیوندای از سیستم های همیاری نظیر هشدار احتمال تصادف از روبرو با ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار نقاط کور راننده، هشدار ترافیک عبوری از پُشت در هنگام دنده عقب با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، همیار حفظ خودرو در بین خطوط با هشدار انحراف از مسیر، همیار نوربالا و مورادی از این دست اشاره کرد. برخی رقبای Hyundai Elantra N عبارتند از سوبارو WRX، هوندا سیویک Si و مدل GLI فولکس‌واگن جتا.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟