نسل جدید پیکاپ دو کابین شورولت کالورادو

پیکاپ میدسایز شورولت که با نام کالورادو رو در روی رقبایی نظیر فورد رنجر و تویوتا تاکوما قرار می‌گیرد، با ژستی تهاجمی و جذاب نسل عوض کرده.

سه شنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
نسل جدید پیکاپ آمریکایی شورولت کالورادو

نسل دوم شورولت کارلورادو اوخر پاییز امسال از خط تولید کنار می‌رود تا جای خود را به نسل جدیدی بدهد که اگرچه از نظر پلتفرم، تفاوت بنیادین نداشته اما از نظر طراحی، قوای محرکه و تکنولوژی، پیشرفت چشمگیری داشته است.

در نسل جدید، پیکاپ میدسایز شورولت نه خبری از موتور ۲.۵ لیتری پایه نسل دوم خواهد بود و نه خبری از واحد ۳.۶ لیتری V6 یا ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل آپشنال آن. در عوض، تمامی تیپ‌های شورولت کالورادو ۲۰۲۳ با موتور ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری توربویی که از سیلورادو گرفته شده، عرضه خواهند شد. این موتور در سه سطح قدرت برای تازه‌ترین برداشت از پیکاپ میدسایز شورولت ارائه شده به این ترتیب که تیپ‌های WT و LT از نسخه ۲۳۷ اسب‌بخاری آن با ۳۵۱ نیوتن‌متر گشتاور نیرو می‌گیرند. در این سطح قدرت، موتور ۲.۷ لیتری توربو کالورادو ۲۰۲۳ توان یدک‌کشی ۱.۵۸۸ کیلوگرم به آن می‌دهد. یک رده بالاتر، نسخه به‌کار رفته در تیپ‌های Z71 و Trail Boss قرار می‌گیرد با ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۹ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه. این نسخه در کنار قدرت و گشتاور بیشتر، توان یدک‌کشی به مراتب بالاتری نیز به Chevrolet Colorado می‌دهد که معادل ۳.۴۹۳ کیلوگرم اعلام شده است.

اما قطعا جذاب‌تر از اینها، برداشتی از موتور ۲.۷ لیتری توربو شورولت خواهد بود که با همان ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت، اما گشتاور به مراتب بیشتر (معادل ۵۸۳ نیوتن‌متر) بر روی شورولت کالورادو قرار می‌گیرد. این نسخه اگرچه همان ۳.۴۹۳ کیلوگرم توان یدک‌کشی نمونه بکار رفته در تیپ‌های Z71 و Trail Boss را ارائه می‌دهد، اما قطعا پرکشش‌تر بوده و برای کاربری‌های سنگین‌تر و همینطور آفرود، مناسب‌تر خواهد بود.

ذکر این نکته ضروری است که پیشرانه مدنظر، با کُد LEB، از توربوشارژر ساخت بروگ‌وارنر بهره می‌برد و در هر سه سطح قدرت قابل ارائه بر روی کالورادو جدید، به یک گیربکس هشت سرعته اتومات از خانواده Hydra-Matic 8LXX متصل است. این همان گیربکسی است که از سال ۲۰۱۷ و در نمونه های مجهز به موتور ۳.۶ لیتری V6 بر روی Chevrolet Colorado عرضه شد.

حال که بحث گیربکس شده، بد نیست بدانید شورولت قرار است کالورادو جدید را در چهار سطح تجهیزاتی متمایز به بازار بفرستد که همگی بصورت استاندارد دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۱.۳ اینچ هستند. شورولت مدعی است این نمایشگر در حال حاضر بزرگترین نمایشگر عرضه شده در کلاس پیکاپ‌های میدسایز به حساب می‌آید. سیستم اطلاعات و سرگرمی متصل به این نمایشگر قابلیت سفارشی‌سازی بالایی داشته، بصورت استاندارد با سرویس‌های گوگل عرضه می‌شود. همچنین باید به قابلیت نمایش حداکثر ۱۰ دید دوربین و نمایشگر عملکرد آفرود آن اشاره کرد.  در محفظه بار نیز سعی شده تا با استفاده از عناصری کاربردی نظیر خروجی برق ۱۱۰ ولت، قابلیت باز شدن درب کفی از قسمت وسط در کنار بازشو کامل، فضای بار مجزا در درب کفی بار و …، کاربردپذیری آن را افزایش دهند.

شورولت قرار است از اوایل ۲۰۲۳ عرضه کالورادو را آغاز کند. مونتاژ آن نیز قرار است در کارخانه ونتزویل ایالت میزوری که با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در اواخر ۲۰۱۹ ساخته و تجهیز شده، انجام شود. احتمالا به زودی شاهد معرفی نسل جدید جی‌ام‌سی کنیون که ساختار و معماری مشترک با کالورادو دارد نیز خواهیم بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟