هوندا CR-V اگرچه سالهاست یکی از پرطرفدارترین خودروهای کلاس خود به حساب میآید اما با تغییرات گستردهای که رقبا طی یکی دو سال گذشته به خود دیدهاند، دیگر زمان بازنگری در فرمول کماکان موفق ساخت آن رسیده بود. و این نیاز، قرار است با نسل ششم که در قالب مدل ۲۰۲۳ معرفی شده، برطرف گردد. هوندا CR-V در نسل جدید نیز سعی کرده رویکردی میانهرو را در طراحی داشته باشد و از خبری از فرم ها و خطوط اغراق شده در ظاهر و یا فضای داخلی آن نیست. اما مدرن جلوه میکند و جسور، و همسو با این مدرنیته بصری، هم امکانات بیشتری در قالب آن به خریدار ارائه میشود و هم در بخش پیشرانه، راندمان بهینهتری دارد. از نظر ابعادی نیز شاهد بزرگتر شدن آن به نسبت نسل پنجم هستیم.
در نسل جدید، تقریبا ۷ سانتیمتر به طول بدنه افزوده شده و حال، خودرو بر روی دو محور که ۴ سانتیمتر بیشتر از یکدیگر فاصله گرفتهاند، سوار است. این اعداد شاید تغییر آنچنانی را در ابعاد نشان ندهند، اما در کنار افزایش عرض بدنه، به بهبود فضایی که سرنشینان در نسل جدید CR-V در اختیار دارند، کمک کرده، مخصوصا در ردیف عقب صندلیها. فضای بار نیز به ۷۴۵ لیتر رسیده که البته در صورت خواباندن ردیف عقب صندلیها، این عدد به ۲.۱۶۶ لیتر میرسد.
درست مثل طراحی ظاهری که همسو با سبک جدید طراحی خودروهای سواری هوندا، با خطوط و فرم های ساده شکل گرفته، فضای داخلی نیز چیزی ندارد که در نگاه اول، شما با بهتزده کند. اما در عین سادگی، جذاب است و مدرن. و فرم گرفته تا با سهولت کامل در کاربری، نیازهای سرنشینان را پاسخ دهد. در این فضا که مخصوصا با نسل جدید سیویک قرابت بصری بسیار زیادی دارد، یک نمایشگر ۷ اینچ ایستاده بر روی داشبورد و یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچ به جای نشانگرهای مرسوم پشت فرمان بیش از هر چیز جلب نظر میکنند. و بعد از اینها، شبکه کندویی-شکل افقی روی داشبورد که جلوه یک دریچه هوای یکپارچه برای سیستم تهویه را دارد، خودنمایی میکند.
در حالت استاندارد، پوشش صندلیها از جنس پارچه و به رنگ خاکستری و سیاه است اما در تیپ های تجهیزاتی بالاتر، پوشش چرم صندلیها نیز ارائه شده که در کنار کیفیت بالاتر ادوات داخلی و جزئیات تزئینی خوشساخت تر، حس بالاردهتری به کابین CR-V جدید میدهد. در این بین کنسول میانی و فضای باری که در دل آن ایجاد شده را نیز نباید از قلم انداخت. هوندا معتقد است کنسول میانی نسل جدید CR-V بیشترین فضای بار را در این کلاس به مشتری ارائه میدهد.
تمامی CR-V های جدید بصورت استاندارد به رابط کاربری اندروید و iOS، و همچنین مجموعه امکانات ایمنی و همیار هوندا، موسوم به Honda Sensing مجهز میباشند. این مجموعه در نسل جدید شامل یک دوربین جدید با زاویه دید ۹۰ درجه و یک سیستم رادار با زاویه دید ۱۲۰ درجه بوده، در تیپ های تجهیزاتی بالاتر مواردی نظیر تشخیص نقاط کور راننده و همیار رانندگی اتوماتیک با قابلیت تشخیص علایم جاده نیز در قالب آن ارائه میشود.
هوندا قرار است نسل جدید CR-V را در چهار تیپ تجهیزاتی در آمریکای شمالی عرضه کند که دو تیپ اول، یعنی EX و EX-L دارای موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۹۰ اسببخاری هستند و دو تیپ بالاتر، یعنی اسپرت و اسپرت تورینگ از موتور ۲.۰ لیتری هایبرید ۲۰۴ اسببخاری با توان تولید ۳۳۵ نیوتنمتر گشتاور نیرو میگیرند. هوندا برای اولین بار در ۲۷ سالی که از عرضه اولین نسل CR-V میگذرد، آن را با سیستم کنترل حرکت در سرازیری عرضه خواهد کرد. سیستم AWD آن نیز بهروز شده و حالت های رانندگی مختلفی را بسته به شرایط مسیر به راننده پیشنهاد میدهد.
در مورد قیمتگذاری هوندا CR-V جدید هنوز اطلاعاتی ارائه نشده اما محض اطلاع هم که شده بد نیست بدانید این خودرو در مدل ۲۰۲۲ قیمت پایه ۲۸.۰۴۵ دلاری دارد. با این اوصاف، بعید نیست قیمت پایه مدل ۲۰۲۳ کمی بیشتر از ۳۰ هزار دلار در نظر گرفته شود.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟