غول مرحله آخر تویوتا قیمت‌گذاری شد

تویوتا سکویا که پس از چهارده سال نسل عوض کرده، قرار است با قیمتی که به پول خودمان، کمتر از ۲ میلیارد تومان می‌شود، در بازار آمریکا عرضه شود.

جمعه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
نسل جدید تویوتا سکویا

تویوتا از تابستان امسال عرضه نسل جدید سکویا را در حالی آغاز خواهد کرد که برای آن، با احتساب هزینه ۱.۴۹۵ دلاری حمل خودرو از درب کارخانه، قیمت پایه ۵۹.۷۹۵ دلاری در نظر گرفته شده است. این یعنی حتی با احتساب دلار این روزها ۳۲ هزار تومانی در بازار آزاد ارز کشورمان نیز قیمت پایه بزرگترین SUV تویوتا به ۲ میلیارد تومان نمی‌رسد. البته این عدد، شروع قیمت تویوتا سکویا ۲۰۲۳ بوده و بد نیست بدانید قیمت مجهزترین و لوکس‌ترین نمونه آن که کپستون نام دارد، در تیپ ۴×۴ به ۷۹.۷۹۵ دلار می‌رسد یعنی کمی بیشتر از ۲.۵ میلیارد تومان. با این مقدمه قصد داریم به بررسی سطوح تجهیزاتی متنوع این SUV جدید Toyota و قیمت‌گذاری آنها بپردازیم.

تویوتا قرار است نسل جدید سکویا را در تیپ‌های تجهیزاتی SR5، لیمیتِد، پلتینوم، TRD Pro و Capstone عرضه کند. رنگ‌های استاندارد قابل سفارش برای آن عبارتند خواهند بود از سفید، نقره‌ای آسمانی، سبز دریایی، طوسی مغناطیسی متالیک، آبی کاربنی، سبز ارتشی، سیاه نیمه‌شب متالیک و قهوه‌ای اما برای تیپ TRD Pro امکان سفارش در رنگ نارنجی آتشین نیز وجود دارد. همچنین با هزینه بیشتر می‌شود رنگ های سفید مرواریدی و سرخ سوپرسونیک را برای آن سفارش داد. صرف‌نظر از رنگ انتخابی و تیپ تجهیزاتی اما تمامی سکویا های ۲۰۲۳ تویوتا دارای موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین‌توربو هایبریدی هستند که با ۴۳۷ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۷۹۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را داشته، متصل به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک است. نسل جدید Toyota Sequoia هم بصورت تک دیفرانسیل قابل خریداری خواهد بود و هم بصورت AWD. حداکثر توان یدک‌کشی آن نیز ۴.۳۱۸ کیلوگرم اعلام شده است.

تویوتا سکویا ۲۰۲۳ در تیپ پایه یعنی SR۵ بصورت استاندارد مجهز به نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچ پشت فرمان، مونروف و گرمکن صندلی هاست. یک پکیج آپشنال بنام پریمیوم برای این تیپ قابل سفارش است که سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۴ اینچ، صندلی های برقی ردیف سوم، بازشو بدون نیاز به دست درب قسمت بار و خروجی های برق ۱۲۰ ولت را به لیست امکانات آن اضافه می‌کند. پکیج ظاهری TRD Sport که شامل کمک فنر های Bilstein، تنظیمات اسپرتی‌تر سیستم تعلیق، پدال های آلومینیومی و ست رینگ های ۲۰ اینچ سیاه مات به جای نمونه های ۱۸ اینچ استاندارد است نیز برای این تیپ قابل سفارش خواهد بود.

تیپ لیمیتد 2023 Toyota Sequoia با قیمت ۶۶.۱۹۵ دلار بصورت استاندارد دارای نمایشگر ۱۴ اینچ است و صندلی های برقی جلو با سیستم سرمایش/گرمایش و حافظه تنظیمات به همراه گرمکن غربیلک فرمان، صندلی های برقی ردیف سوم، بازشو بدون نیاز به دست درب قسمت بار و آفتابگیرهای دستی شیشه های جانبی ردیف دوم و سوم در لیست امکانات استاندارد آن دیده می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که مدل ۴×۴ تیپ‌های SR۵ و لیمیتد (با ۳ هزار دلار قیمت بالاتر) بصورت آپشنال با پکیج TRD Offroad نیز قابل سفارش خواهند بود. این پکیج شامل دیفرانسیل عقب قفل شونده، کنترل هرزگردی Multi-Terrain Select، همیار حرکت در سرازیری، کنترل حرکت کُند موسوم به خزش، مجموعه دوربین هایی با تنظیمات مناسب برای آفرود، کمک‌فنرهای Bilstein، فنربندی ارتقاء یافته، میل‌لنگ سرخ رنگ محور جلو، پدال‌های آلومینیومی و ست رینگ‌های ۱۸ اینچ با طراحی منحصربفرد می‌شود.

در ادامه تیپ‌بندی تویوتا سکویا 2023 به Platinum با برچسب قیمت ۷۲.۳۹۵ دلار برای مدل ۲×۴ و ۷۵.۳۹۵ دلار برای مدل ۴×۴ می‌رسیم که در مقایسه با Limited، مواردی نظیر سیستم گرمایش و سرمایش صندلی های مجزا از هم ردیف دوم، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو، مونروف پانورامیک، هدزآپ‌دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی‌‎های هوشمند، حسگر باران و چراغ های LED جلو و عقب را به لیست امکانات استاندارد بزرگترین شاسی‌بلند تویوتا اضافه می‌کند.

تیپ آفرود TRD Pro با قیمت ۷۸.۳۹۵ دلار نیز مختص آن دست از خریدارانی است که می‌خواهند مثل یک شاسی‌بلند واقعی از تویوتا سکویا ۲۰۲۳ سواری بگیرند. این رده تجهیزاتی دارای پروژکتور تعبیه شده در جلوپنجره است و تنها بصورت ۴×۴ عرضه خواهد شد. فنربندی FOX به همراه محافظ‌های زیر سپر ضخیم از جنس آلومینیوم، دیفرانسیل قفل شونده عقب با کنترل هرزگردی Multi-Terrain Select، کنترل خزش، همیار حرکت در سرازیری، خروجی های دوتایی سیستم اگزوز و رینگ های ۱۸ اینچی که برای آفرودی‌تر جلوه دادن ظاهر، کمی بیرون‌تر از بدنه هستند نیز از جمله ویژگی‌هایی می‌باشند که 2023 Toyota Sequoia TRD Pro را از نمونه‌های دیگر متمایز می‌سازند. در ضمن، این تیپ هم در ردیف وسط و هم در ردیف آخر دارای صندلی‌های مجزا از یکدیگر (پیکربندی شش سرنشین) است.

در نهایت می‌رسیم به تیپ ۷۶.۷۹۵ دلاری Capstone که به عنوان مجهزترین و گران‌ترین تویوتا سکویا ۲۰۲۳، در کنار تمامی امکانات عرضه شده در تیپ پلتینوم، دارای پارکابی های برقی، رینگ‌های ۲۲ اینچ کرومی، چرم دو رنگ، تزئینات چوب گردوی آمریکایی و شیشه آکوستیک درب‌های جلو نیز هست. لازم به ذکر است مدل ۴×۴ این تیپ قیمت ۷۹.۷۹۵ دلاری خواهد داشت.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟