لوکس‌ترین سدان کُره‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

سدان فول‌سایز لوکس جنسیس G90 در کنار تغییرات ظاهری گسترده، با گستره کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی به جنگ ژرمن‌های نامدار کلاس خود آمده است.

جمعه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
2023 Genesis G90 Luxury Sedan

جنسیس اواخر ۲۰۱۸ بود که با معرفی فیس‌لیفت نسل اول G90 نشان داد شمشیر را برای رقابت با لوکس‌ترین سدان های فول‌سایز آلمانی، از رو بسته. حال به فاصله دقیقا سه سال، نسل جدید جنسیس G90 با یک ماهیت لوکس‌تر و مجهز تر، و همچنین ظاهری دگرگون شده که حتی در مقایسه با شناخته‌شده ترین رقبا نیز بسیار جلب نظر می‌کند، پا به میدان گذاشته. هدف هم کاملا مشخص است؛ جذب خریداران و مشتریانی که در شرایط عادی، انتخاب اول تا سوم آنها، لوکس‌ترین تولیدات مرسدس-بنز، ب‌ام‌و و آئودی است.

نیروبخش این سدان لوکس کُره‌ای، یک موتور ۳.۵ لیتری توئین-توربو V6 است که با ۳۷۵ اسب‌بخار قدرت، از مسیر یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک محرک چهار چرخ بوده، صدی ۱۳ لیتر در شهر و ۹ لیتر در جاده بنزین می‌سوزاند. البته یک نسخه هایبرید این پیشرانه نیز برای جنسیس G90 جدید در نظر گرفته شده که به لطف استفاده از یک مولد ۴۸ ولت و سوپرچارجر برقی، ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت دارد.

از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز جنسیس به هیچ عنوان برای پرچم‌دار جدید خود، کم نگذاشته و به زبان عامیانه‌تر، آنچه خوبان همه دارند را یک جا در قالب این سدان فول‌سایز لوکس ارائه کرده است. از فنربندی بادی با حالت رانندگی اختصاصی شوفر برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان عقب بگیرید تا باز و بست برقی درب ها، صندلی های برقی مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش و ماساژور، سیستم تصفیه هوا با خوشبوکننده سه حالته و قابلیت ضدعفونی کردن اقلام همراه نظیر موبایل، مودلایتینگ قابل تنظیم داخلی، سیستم صوتی پریمیوم با ۲۳ بلندگو، ترکیب نمایشگر دیجیتال پشت فرمان با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم سرگرمی سرنشینان عقب با نمایشگر های ۱۰.۲ اینچ، سیستم لیفت اتوماتیک، هدزآپ‌دیسپلی، تضعیف اتوماتیک صدای نفوذی به کابین، سیستم پارک از راه دور، حالت رانندگی نیمه خودران و … امکاناتی هستند که در مجهزترین نمونه نسل جدید جنسیس G90 می‌توان یافت.

هنوز در مورد قیمت‌گذاری نسل جدید جنسیس G90 اطلاعاتی ارائه نشده چراکه عرضه آن در بازارهای بین‌المللی برای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده. اما انتظار می‌رود شروع قیمتش از حدود ۸۰ هزار دلار باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟