حراج قدرتمندترین کامیون کشنده دنیا به قیمت ۴۰۹ میلیارد تومان

در یک حراجی خودرو که طی جشن ۶۶ روزه ریاض در عربستان برگزار شد، قدرتمندترین کامیون کشنده دنیا، Thor24، به بهای ۱۳.۲ میلیون دلار به فروش رفت.

سه شنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
Thor 24 Custom Truck based on 1984 Peterbilt 359 Ultra Custom TT Crew Cab

THOR24 که قدرتمندترین کامیون کشنده دنیا به حساب می‌آید، در یک حراجی در عربستان به قیمت ۱۳.۲ میلیون دلار به فروش رسید. یعنی اگر بخواهیم با دلار ۳۱ هزار تومانی حساب کنیم، یک نفر پیدا شده که دوست داشته کمی بیشتر از ۴۰۹ میلیارد تومان برای خرید این کامیون ۲۴ سیلندر هزینه کند!

بله، درست متوجه شدید، Thor24 یک کامیون کشنده ۲۴ سیلندر است که کاملا بصورت سفارشی برپایه یک دستگاه پیتربیلت ۳۵۹ اولترا کاستوم مدل ۱۹۸۴ ساخته شده. این هیولای کلاس هشت از دو موتور V12 که هر یک، ۱۴ لیتر حجم دارند، نیرو می‌گیرد. گفته می‌شود این دو موتور روی هم رفته ۳.۹۷۴ اسب‌بخار قدرت در اختیار Thor24 قرار می‌دهند. این توان ویرانگر که وظیفه به حرکت درآوردن یک کامیون کشنده ۱۳ متری با وزن ۱۴.۵ تن را بر عهده دارد، از طریق یک گیربکس دستی که اهرم تعویضی شبیه به شمشیر دارد، به چرخ ها منتقل می‌شود.

پیشرانه به‌کار رفته در Thor24 دارای ۱۲ سوپرچارجر بوده، در حالت بوست نایتروس این کامیون کشنده را قادر می‌سازد تا به حداکثر سرعتی معادل ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. برای تضمین قوای کافی برای توقف آن نیز در کنار سیستم ترمزی قدرتمند، چهار چتر ترمز به‌کار رفته است.

در کنار این پیشرانه که بیشتر از هرچیز در ثور۲۴ جلب نظر می‌کند، باید به گستره قابل توجه اجزای کرومی در بدنه آن اشاره کرد که کاملا بصورت سفارشی برای آن ساخته شده اند؛ از جلوپنجره سبک فورد ۱۹۳۳ بگیرید تا بال بزرگ روی انتهای سقف، آفتابگیر شیشه جلو، اگزوزها و … از کروم براق هستند. چندین بوق بادی، سانروف، طرح های گرافیکی جذاب را نیز نباید از قلم انداخت. در فضای داخلی نیز در کنار جزئیات متعدد کرومی و اهرم تعویض دنده شبیه به شمشیر که به آن اشاره شد، باید به بهره‌مندی ثور۲۴ از چهار صندلی راحتی و یک فضای خواب پشت ردیف دوم صندلی ها، سیستم صوتی ۱۵۰۰ وات و هفت نمایشگر ویدیویی نیز اشاره داشته باشیم.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟