شاهکار جدید فراری را ببینید

فراری به سفارش یک مشتری قدیمی، ابرخودرو تک‌ساختی طراحی کرده که با وجود بهره‌مندی از ساختار مشترک با F8 Tributo، شباهت چندانی به آن ندارد.

جمعه - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
ابرخودرو جدید و تک‌ساخت فراری SF48 یونیکا

پس از V12 های تک‌ساختی نظیر اومولوگاتا و BR20، تازه‌ترین ساخته بی‌نظیر و تک‌ساخت فراری، خودرویی است با یک قلب تپنده V8. این ابرخودرو جدید که Ferrari SP48 Unica نام گرفته، برپایه F8 Tributo طراحی و مهندسی شده اما این نزدیکی ساختاری را حداقل در نگاه اول نمی‌توان دید. دلیل آن هم این است که تک‌تک اجزای بدنه SP48 Unica طراحی منحصربفرد و متفاوت از F8 Tributo دارند. گفته می‌شود مشتری خاص این ابرخودرو تک‌ساخت که از فراری سواران قدیمی است، در تمامی مراحل طراحی و توسعه همراه تیم بوده و نظرات او در محصول نهایی اعمال شده.

طراحی نمای جلو که به نظر می‌آید با الگوبرداری از چهره فراری روما شکل گرفته، با استفاده از تکنیک های مدل سازی پارامتریک و پروتوتایپ سازی 3D به دست آمده. تاثیر این طراحی در چهره متمایز SP48 Unica را نمی‌توان کتمان کرد. نمای جانبی با طرح متفاوت هواکش و خطوط سریع و رو به بالا هویت گرفته و در آن، شاهد استفاده از طرح ستون های به اصطلاح مخفی جلو برای القاء هرچه بیشتر حس سرعت هستیم. رینگ ها هم طرحی اختصاصی دارند. در نمای عقب نیز آنچه که بیشتر از هر چیز جلب نظر می‌کند، حذف شیشه عقب است و همچنین جذابیتی بی‌دلیلی که استفاده از الگوهای پارامتریک برای تبدیل از سطح بدنه به شیشه یا هواکش‌های موتور به این نما داده. همچنین باید به طراحی خطی و بسیار باریک چراغ های عقب اشاره کنیم که کاملا متفاوت از چراغ‌های گرد و چهارتایی F8 Tributo است.

فراری هنوز تصاویری از فضای داخلی SP48 Unica منتشر نکرده، اما با توجه به تیزر ویدیویی محصول، کابین چندان متفاوت از F8 Tributo نیست و غیر از حذف آینه وسط و استفاده از نشان پرافتخار SP48 Unica بر روی داشبورد، تفاوت دیگری دیده نمی‌شود. البته باید اشاره کنیم که صندلی ها با آلکانتارای بادخور شده با لیزر پوشش یافته اند و در دیگر بخش های کابین نیز از پوشش آلکانتارا استفاده شده.

در مورد پیشرانه نیز اطلاعاتی ارائه نشده اما احتمالا همان موتور ۳.۹ لیتری V۸ فراری F8 تریبیوتو که با ۷۱۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، روی این ابرخودرو تک‌ساخت قرار گرفته. در این صورت، باید انتظار صفر تا صد ۲.۹ ثانیه، شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۸ ثانیه و توان دستیابی به بیشینه سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را از Ferrari SF48 Unica داشت. قیمت آن نیز قطعا به مراتب بالاتر از برچسب قیمت ۲۸۰ هزار دلاری Ferrari F8 Tributo است.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟