وقتی خودروسازی همچون پژو که بیشتر شهرت خود را مدیون هاچبک ها و سواری های کوچک شهری است، تصمیم میگیرد به بازار کاملا متفاوتی نظیر کراساوور ها و SUV های ۴×۴ ورود کند، دو راهکار پیش روی خود میبیند؛ یا باید سال ها زمان و هزینه صرف تحقیق و توسعه، طراحی و آمادهسازی محصول بکند و یا با همکاری یک یا چند خودروساز دیگر به دانش و تکنولوژی ساخت این محصول جدید دست یابد.
اوایل هزاره سوم که یک تغییر ذایقه محسوس به سمت کراساوور ها و خودرو های به اصطلاح شاسی بلند خانوادگی در اروپا اتفاق افتاد، پژو نیاز به یک محصول کاملا متفاوت برای ورود به این بازار پرتقاضا را با راهکار دوم، یعنی همکاری با میتسوبیشی برطرف کرد. حاصل این همکاری، پژو ۴۰۰۷ بود که دارای ساختار و شاسی مشترک با نسل دوم میتسوبیشی اوتلندر بود.
البته نه پژو ۴۰۰۷ و نه همزاد فرانسوی این خودرو یعنی سیتروئن سی-کراسِر که به موازات ۴۰۰۷ برپایه میتسوبیشی اوتلندر طراحی و مهندسی شده بود، خودرو های موفقی نبودند. این محصول پژو در سایت ناگویا میتسوبیشی موتورز واقع در ناکازاکی ژاپن به تولید رسید. قرار بود در صورت استقبال بازار، تولید به سایت نِدکار پژو-سیتروئن واقع در بورن هلند منتقل شود اما از آنجایی که فروش سالانه ۴۰۰۷ حتی به نصف هدفگذاری ۳۰ هزار دستگاه در سال نرسید، این مورد هرگز عملیاتی نشد. دقیق بخواهیم بگوییم، پژو در ۵ سال عرضه ۴۰۰۷ (از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲) تنها ۴۹ هزار دستگاه از این خودرو به فروش رساند. دستگاه از این خودرو به فروش رساند.
این خودرو سال ۲۰۱۲ جای خود را به ۴۰۰۸ که برپایه پلتفرم و ساختاری مشترک با میتسوبیشی ASX توسعه یافته بود، داد. در ادامه میتوانید گالری تصاویر Peugeot 4007 را مشاهده کنید. در ضمن، پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازههای جهان خودرو و سوژههای جذاب خودرویی، حتما اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
نظر شما چیست؟