نیسان فرانتیر Project Hardbody؛ یاد جذابی از پیکاپ های گذشته

نیسان با یک برداشت مفهومی از نسل جدید فرانتیر قصد دارد یاد هاردبادی های محبوب و سخت‌جان دهه ۱۹۸۰ میلادی در بازار آمریکای شمالی را زنده کند.

جمعه - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
نیسان فرانتیر پروجکت هاردبادی

نیسان برپایه تازه‌ترین نسل پیکاپ میدسایز خود در بازار آمریکای شمالی یعنی فرانتیر (Frontier)، یک خودرو نمایشی با نام Project Hardbody آماده کرده که قرار است در موتورشو شیکاگو امسال به نمایش درآید. این برداشت از فرانتیر جدید، الهام شده از پیکاپ اواخر دهه ۱۹۸۰ نیسان در بازار آمریکای شمالی موسوم به نیسان هاردبادی است که سهم بسزایی در تثبت جایگاه نیسان در این بازار داشته و این را بخصوص در طراحی منحصربفرد رینگ‌های آن می‌توان دید. این رینگ ها بطور مشخص با الگوی رینگ های به کار رفته در مدل Desert Runner نیسان هاردبادی طراحی شده اند. جزئیات سیاه براق سپر جلو، گرافیک بدنه اختصاصی به رنگ سیاه، رول‌بار پشت اتاق با یک جفت پروژکتور و زاپاس فول‌سایز جانمایی شده در کفی بار نیز از دیگر مشخصه‌هایی هستند که Nissan Frontier Project Hardbody را از فرانتیر های عادی متمایز می‌سازند.

بعید است نیسان قصد تولید Frontier Project Hardbody، حتی در تیراژ محدود را داشته باشد، اما این احتمال وجود دارد که تجهیزات و آپشن های معرفی شده در قالب این خودرو مفهومی، به لیست تجهیزات و آپشن های قابل سفارش برای نیسان فرانتیر اضافه شود. لازم به ذکر است نیسان در کنار این برداشت، دو خودرو مفهومی دیگر نیز برپایه فرانتیر جدید برای نمایش در موتورشو شیکاگو امسال آماده کرده که هر یک به نحوی سعی در پر رنگ تر ساختن پیشینه و همینطور قابلیت های آفرودی ای پیکاپ میدسایز ژاپنی دارند.

محض یادآوری هم که شده بد نیست بدانید فرانتیر نسخه مخصوص آمریکای شمالی پیکاپ میدسایز نیسان است. در دیگر بازارهای بین المللی، پیکاپ میدسایز نیسان با نام ناوارا شناخته می‌شود که البته طراحی متفاوتی از نسل فعلی نیسان فرانتیر دارد. ذکر این نکته نیز ضروری است که نیسان ناوارا همان خودرویی است که پیکاپ رنو آلاسکان و همچنین مرسدس-بنز ایکس کلاس نیز برپایه آن توسعه یافته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟