شاید باور نکنید اما هیوندای توسان ۲۰۲۱ به تازگی در تست تصادفی که توسط لاتین انکپ بر روی آن انجام شده موفق به کسب ستاره ایمنی نشده! نمونه تست شده برای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب اگرچه با عنوان توسان ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار گرفته، نسل جدید این کراساوور کامپکت کُرهای که عرضه آن در بسیاری از بازار های جهانی آغاز شده، نبوده و از نسل سوم یا همان TL است که کماکان در بازار های رو به توسعه عرضه میشود.
شاید این سوال در ذهن شما نیز ایجاد شده که چرا هیوندای توسان ۲۰۲۱ نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی از تست تصادف اخیر این موسسه کسب کند. در پاسخ باید بگوییم طبق اعلام لاتین انکپ، نمونه تست شده به دو ایربگ مجهز بوده و خبری از سیستم کنترل پایداری الکترونیک یا هرگونه امکاناتی از این دست نیز در آن نبوده. خودرو در ایمنی سرنشین بزرگسال از برخورد های روبرو و جانبی، و همچنین حفاظت از ضربه شلاقی صندلی امتیاز خوبی کسب کرده. اما نداشتن ایربگ های جانبی و پردهای مانع از کسب امتیاز کامل تر در این بخش شده.
طبق بررسی های لاتین انکپ، ایمنی سرنشینان کودک در هیوندای توسان ۲۰۲۱ بسیار بد بوده، آن هم به دو دلیل. دلیل اول این است که برای سرنشین وسط ردیف عقب تنها یک کمربندی ایمنی روی پا برای سرنشین وجود دارد. دلیل دوم هم این است که هیوندای از ارائه سیستم نگهداری کودک یا CRS برای این تست خودداری کرده. لاتین انکپ در این تست، ایمنی عابر پیاده را در کُل متوسط اعلام کرده اما حفاظت از بخش فوقانی پا و همچنین سر عابرین پیاده در هنگام تصادف با هیوندای توسان ۲۰۲۱ را به ترتیب ضعیف و پایین رتبهبندی کرده. عدم بهرهمندی از ترمز اضطراری اتوماتیک که در هنگام وجود احتمال تصادف با عابر پیاده، بسیار میتواند به جلوگیری از آن کمک کند نیز باعث نشده تا لاتین انکپ تخفیفی در این بخش برای هیوندای توسان ۲۰۲۱ لحاظ کند.
نکته جالب توجه این است که لاتین انکپ از هیوندای درخواست انجام تست تصادف نسل جدید توسان را نیز داشته اما هیوندای با این مورد موافقت نکرده. در پایان پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی از تازه های دنیای خودرو، اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟