Haval Shenshou (XY) / هیولای اساطیری هاوال به بازار آمد

Haval به تازگی از کراس‌اوور پریمیوم جدیدی با نام Shenshou رونمایی کرده که جدای از چهره ای خشمگین و جذاب، نام عجیبی نیز برای آن انتخاب شده.

دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
Haval Shenshou محصول جدید هاوال

هاوال به عنوان برندی که سال هاست در بازار بزرگ خودرو چین به عنوان شناخته شده ترین برند SUV و کراس‌اوور به حساب می‌آید، طی سال های گذشته گستره تولیدات خود را به شکل چشمگیری افزایش داده. و با وجود این که اکثر این تولیدات جدید، از نظر ابعادی و حتی پلتفرم، بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، اما هر یک، بازار هدف مختص خود را دارند. جدیدترین گواه این ادعا نیز خودرو جدید Haval Shenshou است که پرچمدار تازه‌نفس این برند به حساب می‌آید و تکامل یافته کانسپتی است که اوایل امسال با کُد XY رونمایی شد. نام جالبی نیز برای آن انتخاب شده که به زبان خودمان، “هیولای اساطیری” معنی می‌شود!

Haval Shenshou، یک کراس‌اوور جادار و مجهز

هاوال شن‌شو یک کراس‌اوور میدسایز پریمیوم است که طول بدنه ای نزدیک به کراس‌اوور های میدسایزی نظیر هیوندای سانتافه دارد. اما فاصله ۲.۸۰۰ میلیمتری بین دو محور آن، حتی از اتاق لانگ کراس‌اوور های میدسایز بازار چین نیز بیشتر است و این نشان از توجهی است که هاوال به فضای داخلی این محصول داشته. البته تعجبی هم ندارد چراکه چینی ها طی سال های گذشته، مخصوصا در بخش خودرو های پریمیوم و لوکس بیشتر جذب خودرو هایی شده اند که فضای داخلی بیشتر به ویژه برای سرنشینان عقب دارند.

در این فضای داخلی جادار شن‌شو، تاکید ویژه بر ماهیت مدرن و لوکس این هاوال جدید بوده. برای مثال تمامی دکمه های فیزیکی مرسوم از روی داشبورد و کنسول میانی حذف شده اند و در عوض کاربری ها تماما توسط یک پانل محدب به شکل راکت که از یک نمایشگر پشت فرمان ۱۲.۳ اینچ و یک نمایشگر لمسی ۱۴.۶ اینچ تشکیل یافته، کنترل می‌شوند. بر روی فرمان، دکمه ها شکل سطوح حساس به لمس را به خود گرفته اند تا همخوانی بیشتری با ماهیت مدرن خودرو داشته باشند. و همانطور که احتمالا متوجه شده اید، خبری از اهرم تعویض دنده بر روی کنسول میانی نیست و در عوض، از سوئیچ هایی که در میان دکمه های روی فرمان قرار گرفته اند برای تعویض دنده استفاده شده است! در ضمن، به سبک خودرو های اسپرت جدید، دکمه استارت نیز روی فرمان قرار گرفته.

باز هم یک موتور 1.5 لیتری توربو

هنوز اطلاعات کامل از امکانات ایمنی و رفاهی هاوال شن‌شو منتشر نشده اما می‌دانیم برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، موسوم به سیستم هوشمند قهوه که سیستم اختصاصی گریت‌وال موتورز است، از چیپ‌ست کوالکام ۸۱۵۵ استفاده شده که نشان از قدرت پردازش بالای آن دارد. در بخش پیشرانه نیز گفته می‌شود موتور ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۸۵ اسب‌بخاری با ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور برای Haval Shenshou در نظر گرفته شده. این موتور به گیربکس ۹ سرعته اتومات متصل بوده و صدی ۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. یک گزینه کم‌مصرف تر نیز برای پیشرانه Haval Shenshou در نظر گرفته شده که از نوع پلاگین هایبرید (بنزینی-برقی) متشکل از موتور ۲.۰ لیتری توربو و موتور برقی است. البته هنوز اطلاعاتی از خروجی و راندمان این پیشرانه منتشر نشده. اما انتظار می‌رود طی هفته های آتی که اطلاعات بیشتر از این محصول جدید هاوال منتشر شود.

این چهره هاوال های آینده است؟

و اما می‌رسیم به طراحی خیره کننده Haval Shenshou؛ استایلی که متفاوت از همه هاوال هایی است که پیش از این دیده ایم. البته در این طراحی متفاوت، تا دلتان بخواهد جاپای سبک طراحی جدید خودروسازان مختلف مشهود است. برای مثال جلوپنجره کاملا یادآور طراحی چهره Toyota Avalon است. تناسبات نمای جانبی به شکلی مرموز ذهن ها را به سمت هیوندای توسان جدید می‌برد. جالب تر، نمای عقب است که مثلا فرم چراغ ها در آن، اغراق شده فرم چراغ های عقب FAW T55 جدید است. خروجی کار اما یک طراحی واحد و خوش‌ترکیب است که جذابیت و پویایی خاصی دارد. و شاید قرار است آغازگر سبک جدیدی برای طراحی محصولات آتی هاوال باشد.

در ادامه می‌توانید گالری تصاویری Haval Shenshou را مشاهده کنید. برای آگاهی از تازه های صنعت خودرو چین نیز توصیه می‌کنیم اینستاگرام ChinaCarsIran را دنبال کنید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟