Raoten RT1 در راه است / چری با این خودرو برقی به جنگ سرسلسله هان می‌رود!

پس از ماه ها گمانه زنی، اولین اطلاعات و تصاویر از سدان الکتریکی لوکسی که چری با نام RT1 تحت برند جدید Raoten طراحی و مهندسی کرده، منتشر شد.

یکشنبه - ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
Raoten RT1 Electric Sedan by Chery

مشوق های متعددی که دولت چین برای خودرو هایی با سوخت جایگزین پاک، به ویژه خودرو های تمام‌الکتریکی در نظر گرفته و همینطور محدودیت های خودرو های بنزینی و دیزل باعث شده تا بسیاری از خودروسازان بزرگ و کوچک چینی به ساخت انواع خودرو های الکتریکی روی بیاورند. و در این بین برند های متعددی نیز با هدف تولید و عرضه خودرو های الکتریکی تاسیس شده است. یکی از این برند های جدید، روی‌تِنگ (با نام انگلیسی Raoten) است که با سرمایه‌گذاری چری و شهرداری شیجیاژوانگ تاسیس شده است. اولین محصول این برند خودرو های پاک چری نیز Raoten RT1 نام دارد؛ یک سدان میدسایز لوکس که برپایه پلتفرم مشترک با کراس‌اوور جدید چری eQ5 توسعه یافته.

Raoten RT1 تا ۶۰۰ کیلومتر را بی‌وقفه می‌پیماید

چری ماه هاست تست های پیش از تولید این محصول را آغاز کرده، البته تا به امروز تصاویر واضحی از آن در دست نبود. اما با آغاز تولید انبوه RT1 در سایت تولید Hebei Ruiteng New Energy Automobile واقع در شیجیاژوانگ در فاصله ۳۰۰ کیلومتری شهر پکن، اطلاعات و تصاویر رسمی این سدان برقی منتشر شده است. و آنچه که در نگاه اول جلب نظر می‌کند، تناسبات و طراحی مدرن RT1 به عنوان یک خودرو بالارده با پیشرانه‌ای پاک است. این خودرو با طول بدنه ۴.۸۷۵ میلیمتر بر روی دو محور به فاصله ۲.۹۲۰ میلیمتر سوار است و این یعنی با وجود طول بدنه کمتر از سدان های میدسایزی نظیر هیوندای سوناتا، فضای بیشتری برای سرنشین، مخصوصا در ردیف عقب صندلی ها ارائه می‌دهد.

Raoten RT1 Electric Sedan by Chery

بخشی از این مشخصه به لطف نزدیکتر شدن فضای کابین به محور جلو به واسطه عدم وجود موتور احتراق داخلی به دست آمده و بخش دیگر، به لطف طراحی لیفت‌بک مانند قیمت عقب است که حس اسپرتی‌تری نیز به خودرو داده است. البته توان پیشرانه شاید روی کاغذ این حس را منتقل نکند چراکه محرک Raoten RT1 یک موتور برقی ۱۷۸ اسب‌بخاری با ۲۸۰ نیوتن‌متر است. اما در نظر داشته باشید که هدف اصلی از خودرویی در این کلاس، بیشترین پیمایش ممکن با انرژی برق است که در مورد RT-1، حداقل روی کاغذ چری توانسته به عدد خوبی دست یابد. گفته می‌شود با هر بار شارژ کامل، Raoten RT1 قادر خواهد بود مسافتی بالغ بر ۶۰۰ کیلومتر را بدون توقف بپیماید.

کوتاه از کارخانه ای که Raoten را خواهد ساخت

توجه به مقوله انرژی در ساخت کارخانه‌ای که قرار است Raeton RT1 را با تولید برساند نیز کاملا مشهود است. این مجموعه که در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار تاسیس شده، به واسطه سطح بالای اتوماسیون، ۵۰ درصد کمتر از کارخانه های مشابه نیاز به نیروی انسانی دارد. مصرف انرژی و آلایندگی زیست محیطی آن نیز به ادعای چری، در مقایسه با شرکت هایی با کاربری و مساحت مشابه، به ترتیب ۲۰ و ۸۳ درصد کمتر است. بد نیست بدانید سرمایه ای بالغ بر ۶ میلیارد یوان (نزدیک به ۹۳۰ میلیون دلار) صرف ساخت و تجهیز Hebei Ruiteng New Energy Automobile شده است. و گفته می‌شود ظرفیت تولید آن ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برآورد شده است.

فعلا اطلاعات بیشتری از Raoten RT1 منتشر نشده اما می‌دانیم از امکانات مدرنی نظیر نمایشگر تمام‌عرض بر روی داشبورد، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف، کروزکنترل تطبیق‌پذیر، تشخیص و اجرای فرامین صوتی، سیستم خودران، تشخیص علایم جاده، ترمزاضطراری اتوماتیک، تشخیص انحراف از مسیر و همیار حفظ خودرو در مسیر، دوربین دنده عقب، سنسور نور و باران، شارژر بی‌سیم گوشی های هوشمند و … بهره می‌برد. رونمایی رسمی آن نیز ماه آینده در Chengdu Motor Show انجام خواهد شد. با توجه به اینکه Raoten RT1 قرار است با خودروهایی نظیر BYD Han EV به رقابت بپردازد، احتمالا شروع قیمت آن فراتر از ۲۰۰ هزار یوان خواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟