پیشینه جنسیس G80 به هیوندای جنسیس که در کشورمان نیز عرضه شد و طرفداران بسیاری داشت، باز میگردد. از سال ۲۰۱۶ که جنسیس تبدیل به برند خودرو های لوکس هیوندای شد، سدان میدسایز لوکس جنسیس نیز ماهیتی مستقل به دست آورد و با نام جنسیس G80 به بازار عرضه شد. جنسیس G80 در نسل دوم که اوایل سال گذشته معرفی شد، خانواده بزرگتری دارد و در مدل های متنوع تری عرضه شده مثل مدل الکتریکی G80 که اولین جنسیس تمامالکتریکی نیز به حساب میآید. حال قرار است این خانواده، بزرگتر نیز بشود چراکه جنسیس امروز بصورت رسمی از G80 Sport، عضو جدید و اسپرتیتر خانواده G80 نیز رونمایی کرد.
کمی اسپرتیتر، اما کماکان شیک و سنگین!
به عنوان عضو اسپرتی تر خانواده، Genesis G80 Sport از یک طرح سپر جلو تهاجمی تر بهره میبرد اما بارزتر از آن، رینگ های ۲۰ اینچ منحصربفردی است که از طرح مش هایتک بر روی پره ها بهره میبرد. در نمای عقب هم طرح سپر با هدف القاء یک حس اسپرتیتر، مورد بازنگری قرار گرفته. در ضمن، باید به رنگ بدنه قرمز موسوم به Cavendish Red اشاره کرد که مختص Genesis G80 Sport است. متناسب با همین رنگ بدنه، در ترمز چرخ های جلو از کلیپر های سرخ رنگ بهره گرفته شده. و جالب این است که کلیپر ترمز چرخ های عقب به رنگ سیاه است!
بازی هوشمندانه جنسیس با فیبرکربن، چرم و آلومینیوم
معمولا در نسخه اسپرت خودرو های لوکس، از تریم کروم کمتری استفاده میشود. اما جنسیس در G80 Sport این رویه را پیش نگرفته و در جای جای بدنه برق اجزای کرومی چشم را مجذوب خود میکند. در فضای داخلی، جنسیس از یک غربیلک فرمان اسپرتی تر با طرح 3 پر بهره گرفته که متناسب با چرم سرخ سویا ادوات داخلی، از خط دوخت سرخ رنگ بر روی خود بهره میبرد. مکمل این چرم سرخ رنگ، چرم سیاه سطوحی فوقانی داشبورد و رودری ها، و همچنین تریم فیبرکربنی داشبورد، کنسول میانی و رودری هاست که به زیبایی با جزئیات متعدد آلومینیومی ترکیب شده اند. یک نکته را هم باید اشاره کرد و آن، بافت کندویی-شکل فیبرکربن بکار رفته در فضای داخلی G80 Sport است که مختص همین مدل Genesis نیز میباشد.
یک Genesis G80 با چرخ های عقب فرمانپذیر
جنسیس هنوز اطلاعات فنی از G80 Sport منتشر نکرده. اما تایید کرده که برای کاهش شعاع چرخش و مانورپذیری بهتر، از چرخ های عقب فرمانپذیر در این مدل بهره گرفته. هنوز نمیتوان در مورد کارآیی این سیستم در جنسیس G80 صحبت کرد. اما در مقابل رقبا، امتیاز خوبی به حساب میآید. محرک آن نیز احتمالا موتور ۳.۵ لیتری V6 توئینتوربو خواهد بود که با ۳۷۵ اسببخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۵۳۰ نیوتنمتر را دارد. و از آنجایی که در تصاویر انشار یافته، نشان 4WD بر روی درب صندوق بار G80 Sport دیده میشود، این پیشرانه محرک چهار چرخ خودرو است.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟