آکیورا امروز در لسآنجلس از خودرویی نمایشی با نام اینتگرا رونمایی کرد تا پس از نزدیک به دو دهه، شاهد بازگشت این نام آشنا و جوانپسند در بین تولیدات هوندا باشیم. البته در نظر داشته باشید که چندی پیش هوندا با همکاری شریک چینی خود، برداشتی اسپرتیتر از هوندا سیویک را با نام اینتگرا در چین عرضه کرد که البته کاملا متفاوت از آن چیزی است که قرار است با نام اینتگرا تحت برند آکیورا به تولید برسد. خودرویی که در لسآنجلس به نمایش درآمده، یک نمونه پیشتولید یا به اصطلاح، پروتوتایپ است اما با توجه به اینکه خودرو های نمایشی و کانسپت آکیورا معمولا تفاوت ظاهری آنچانی با نمونه های تولیدی خود ندارند، انتظار میرود آکیورا اینتگرا با همین تناسبات و ظاهری که در این نمونه پیشتولید مشاهده میکنید، به مرحله تولید برسد.
آکیورا اینتگرا ۲۰۲۳ یک لیفت بک ۵ درب است که با وجود بهرهمندی از معماری مشترک با هوندا سیویک هاچبک، چهره و ژست مشخص آکیورا های جدید را دارد و همین باعث میشود القاء کننده آن هیجان و حس اسپرتی بودنی باشد که از چهار نسل هوندا اینتگرا در فاصله سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۱ به یاد داریم. و این حس، مخصوصا با رنگ زرد ایندی نمونه نمایشی آن که ترکیب مهیجی با جزئیات سیاه برق بدنه ایجاد کرده، بیشتر تقویت میشود؛ رنگی که یادآور رنگ زرد ققنوس Integra Type R است. حتی بر روی سپر های جلو و عقب نیز شاهد نشان حک شده اینتگرا به جای نمونه های برآمده و کرومی مرسوم هستیم که بسیار نزدیک به نشان قدیمی هوندا اینتگرا است.
پروتوتایپ آکیورا اینتگرا صرفا برای نمایش ظاهر این محصول آتی آکیورا به نمایش درآمده و به همین دلیل هم خبری از انتشار تصاویر فضای داخلی آن نیست. اما انتظار میرود تناسبات و شکل کلی فضای داخلی، همان چیزی باشد که در کابین سیویک جدید هم دیده ایم، البته با جزئیات طراحی اختصاصی آکیورا همچون طرح بال مانند داشبورد با ترکیب دو رنگ پوشش چرمی مشابه TLX جدید. از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز احتمالا شاهد عرضه آن با امکاناتی مشابه تریم های بالای هوندا سیویک خواهیم بود از جمله سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۹ اینچ لمسی، شارژ بیسیم گوشی های هوشمند، صندلی های برقی جلو، آینه های برقی دارای گرمکن و تاشو اتوماتیک، رابط کاربری اندروید و iOS، کروزکنترل، سیستم صوتی پریمیوم و امکاناتی از این دست.
هنوز در مورد پیشرانه آکیورا اینتگرا ۲۰۲۳ اطلاعاتی در دست نیست. اما انتظار میرود پیشرانه به که رفته در آن، مشابه موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر سیویک Si جدید باشد که با ۲۰۰ اسببخار قدرت، توان تولید بیشینه گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتنمتر را دارد. برخلاف سیویک Si که تنها با گیربکس دستی عرضه شده، آکیورا اینتگرا هم با گیربکس ۶ سرعته دستی و هم با گیربکس اتومات که البته احتمالا از نوع CVT خواهد بود، قابل سفارش خواهد بود. اما به نظر نمیآید که آکیورا قصد عرضه آن با سیستم چهار چرخ محرک را داشته باشد و این یعنی گشتاور پیشرانه به چرخ های جلو منتقل میشود.
مدل تولیدی آکیورا اینتگرا ۲۰۲۳ از اوایل سال آینده در بازار های هدف این زیرمجموعه لوکسساز هوندا عرضه خواهد شد. قیمت این محصول احتمالا از حدود ۳۰ هزار دلار آغاز میشود. رقبای اصلی آن نیز مرسدس-بنز A-کلاس و بامو سری ۲ گرنکوپه خواهند بود که البته قیمت بالاتری نسبت به Acura Integra دارند. بعید نیست که آکیورا برای عرضه Integra Type S نیز برنامه داشته باشد که در این صورت، گزینه اول برای پیشرانه آن، واحد ۴ سیلندر ۳۰۶ اسبی به کار رفته در Honda Civic Type R خواهد بود. عرضه احتمالی Acura Integra Type S از این نظر حایز اهمیت که با اتکا به آن، آکیورا میتواند برای امثال Mercedes-AMG CLA35 و بامو M235i گرنکوپه نیز آلترناتیو اقتصادیتر ارائه کند.
در ادامه میتوانید گالری تصاویر 2023 Acura Integra را مشاهده فرمایید. در ضمن، پیشنهاد میکنیم جهت آشنایی با تازه های جهان خودرو حتما اینستاگرام فارسیکار را دنبال کنید.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟