دوکاتی یک بمب ساعتی معرفی کرد!

دوکاتی با مبنا قراردادن Panigale V4 S و اضافه کردن اجزایی از مدل‌های اختصاصی‌تر برای پیست نظیر V4 R و سوپرلجرا در آن، یک هیولای جدید ساخته.

سه شنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
موتورسیکلت جدید Ducati Panigale V4 SP - دوکاتی یک بمب ساعتی معرفی کرد!

دوکاتی پیش‌تر از ترکیب واژگان SP و بعدها، SPS برای سوپربایک‌هایی که برای اهداف هومولوگیشن ارائه می‌شدند، استفاده می‌کرد. سال ۲۰۰۰ و با معرفی 784R این عادت به استفاده از R برای هومولوگیشن‌سری های دوکاتی تغییر کرد. از آن پس دیگر هیچ دوکاتی ترکیب واژگان SP و یا SPS را در نام خود ندید. اما با آغاز ۲۰۲۱ این ترکیب واژگان دوباره به تولیدات دوکاتی بازگشت، آن هم با Panigale V4 SP جدید این موتورسیکلت‌ساز پُرآوازه ایتالیایی.

این دوکاتی جدید، جایگزین هومولوگیشن سری Panigale V4 R نخواهد شد. در عوض، این ساخته در اصل یک Panigale S است که اجزایی از Panigale V4 R و همچنین Superleggera در آن ترکیب شده تا حتی غیرحرفه‌ای ها نیز بتوانند بیشترین عملکرد فنی در پیست را از آن بگیرند.

موتورسیکلت جدید Ducati Panigale V4 SP - دوکاتی یک بمب ساعتی معرفی کرد!

تولید این محصول جدید محدود به تیراژی مشخص نیست اما تمامی نمونه‌های تولیدی یک پلاک اختصاصی خواهند داشت. ظاهر این دوکاتی جدید نیز بسیار خاص است. ترکیب اجزای آلومینیومی با رنگ سیاه مات بخش اعظمی از قطعات بدنه، نوارهای تزئینی سرخ رنگ و اجزای فیبرکربنی متعدد، ظاهری مخوف و آماده برای هیجان‌آفرینی به Ducati Panigale V4 SP داده.

موتور ۱۱۰۰ این دوکاتی گشتاور بیشتری در دورهای میانه ارائه می‌دهد و نیازی به راندن آن در محدوده ردلاین موتور نیست. قدرت این نیروگاه کوچک، ۲۱۴ اسب‌بخار در دور ۱۳۰۰۰ است. بیشینه گشتاور آن نیز ۱۲۴ نیوتن‌متر است که در دور ۹۵۰۰ به دست می‌آید. یعنی حتی اگر موتورسوار در تعویض دنده هم دچار اشتباه شود، بازهم در خروج از پیچ به مشکل نمی‌خورد.

موتورسیکلت جدید Ducati Panigale V4 SP - دوکاتی یک بمب ساعتی معرفی کرد!

هدف از Panigale V4 SP، ارائه محصولی مناسب سواری‌های روزمره در شهر و جاده بوده که غیرحرفه‌ای ها نیز بتوانند به راحتی آن را در پیست برانند. به همین منظور، Ducati Panigale V4 SP به مانند یک هیولای نسبتا رام و تحت کنترل ساخته شده. رینگ‌های فیبرکربنی فرمان‌پذیری کنترل Ducati Panigale V4 SP را ساده‌تر کرده اند. دوشاخه هوشمند Ohlins هم که تطبیق‌پذیری آنی با حالت سواری انتخاب شده توسط موتورسوار را دارد، این امکان را فراهم می‌سازد تا تنظیمات اولیه نرم‌تری برای فنربندی انتخاب شود.

در واقع تنها زمانی که نیاز باشد، فنربندی سفت می‌شود. سیستم کلاچ پیشرفته نیز هارمونی بسیار خوبی با عادات مختلف سواری در شرایط مختلف ایجاد می‌کند. سیستم ترمز فوق‌العاده قدرتمند و دقیق که لازمه هر سوپربایک کوک‌شده برای پیست است را نیز نباید از قلم انداخت.

موتورسیکلت جدید Ducati Panigale V4 SP - دوکاتی یک بمب ساعتی معرفی کرد!
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟