“متاسفانه در گذشته، توسعه محصول در شرکت پارس خودرو را شهید کردند!” این بیانی است که محمدعلی تیموری، مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی سایپا تیر ماه سال گذشته و در مراسم رونمایی از خودرو وارداتی زوتی DL۵ پارس خودرو، از وضعیت این شرکت داشت؛ وضعیتی که قرار بود با توجه به سیاستگذاری جدید سایپا مبنی بر استقلال عمل شرکت های زیرمجموعه این گروه، رو به بهبود برود. اما به نظر میآید پارسخودرو فعلا قرار نیست از کُمای مصنوعی که در آن فرو رفته بود، بیرون بیاید. حداقل در مورد محصول سهند که بیش از سه ماه از اولین پیشفروشش میگذرد، کاملا شاهد بیبرنامه بودن توسعه و تولید محصول در پارس خودرو هستیم، و این را میتوان از تعدد نمونه های تولیدی سهند که بدون سپر در خط تولید پارس خودرو حضور دارند، دید.
ماجرا از این قرار است که با گذشت نزدیک به دو سال از اولین نمایش عمومی و البته، نصفونیمه سهند در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو، هنوز قالب های پلیمری سپر این خودرو جدید شرکت پارس خودرو، آماده نشده. و از همین روی، به گواه تصاویری که به دست ما رسیده، شاهد حضور سهند های بیسپر پرشماری در خط تولید پارس خودرو هستیم.
این در حالی است که بیش از سه ماه نیز از اولین پیشفروش این خودرو در نیمه اسفند ۱۴۰۲ میگذرد. البته پیشفروش های سهند نیز خود ماجرایی متفاوت دارند.
پارس خودرو در سه ماه گذشته، با مبالغ مختلف برای پیشپرداخت، خودرو سهند را پیش فروش کرده که این هم نشان از بیبرنامه بودن توسعه و عرضه محصول در پارس خودرو دارد. این خودرو، اسفند ماه که برای اولین بار پیشفروش شد، وجه پیشپرداخت ۲۲۴ میلیون تومانی داشت، عددی که برای پیشفروش فروردین ماه این محصول، به ۲۲۸ میلیون تومان رسید و بعد، در اردیبهشت ماه، پارسخودرو طلب پیشپرداخت ۲۳۱ میلیون تومانی برای متقاضیان شرکت در طرح پیشفروش خودرو سهند کرد.
در تازه ترین مرحله پیش فروش خودرو سهند هم که ویژه عید قربان است و از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه آغاز شده، عدد پیشپرداخت برای سهند، ۲۳۱ میلیون تومان اعلام شده، با موعد تحویل دی الی اسفند ۱۴۰۳.
به نظر میرسید با خانه تکانی گسترده در گروه خودروسازی سایپا که با حضور مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی، جواد توسلیمهر در راس کار، صورت گرفت و به پارس خودرو نیز با انتصاب عبدالله سلطانی به عنوان جایگزین سید محمد حسین ادیانی به سمت مدیر عاملی این شرکت رسید، شاهد ثبات بیشتر در عمل و تحقق برنامه های اعلامی باشیم. اما این مهم، فعلا نمود عملی در پارس خودرو نیافته.
نظر شما چیست؟