چری در گردهمایی یک هفتهای بزرگ و ویژهای که در قالب آن، رویدادهایی نظیر روز تکنولوژی چری، همایش بینالمللی کاربران چری و … برگزار میشود، تولیدات متنوعی را به نمایش عموم و بازدیدکنندگانی که از هشتاد کشور دنیا به این گردهمایی دعوت شدهاند، گذاشته است. یکی از این تولیدات متنوع که نقش بسیار تاثیرگذاری را نیز در استراتژی آتی چری خواهد داشت، چری اومودا E5 است؛ خودرویی که با آن، محصولات چری در برخی بازارهای اروپایی، پاگُشا خواهند شد.
چری اومودا E5 در اصل مدل تمام-الکتریکی خودرویی است که ما در بازار کشورمان، بنام فونیکس FX میشناسیم. این خودرو در کنار بهرهمندی از پیشرانه کاملا متمایز از نمونه های دارای پیشرانه متکی بر سوختهای فسیلی، ظاهر کاملا متفاوتی نیز دارد که حس و حالی مدرنتر، متناسب با قوای محرکه تمام-الکتریکی به طراحی ظاهری داده.
برای مثال، در نمای جلو دیگر خبری از آن طرح جلوپنجره یکپارچه با سپر که شبکه پارامتریک نیز دارد، نیست و تنها یک باریکه سیاه براق را بین چراغهای جلو میبینیم که نوشته OMODA روی آن خودنمایی میکند. در نمای جانبی، طرح رینگهای آیرودینامیک را شاهد هستیم و در نمای عقب نیز دیگر خبری از خروجی اگزوز نیست. در ضمن، سقف و ستون های یکدست سیاه نیز یک ظاهر دو رنگ جذاب به اومودا E5 داده.
در فضای داخلی نیز اومودا E5 طراحی متفاوتی نسبت به آنچه که ما در فونیکس FX دیدهایم، دارد. بارزترین نمود این طراحی متفاوت، داشبورد جدیدی است که نمایشگر یکپارچه دوتایی، حال حس شناور روی بخش تزئینی شبیه به چوب آن دارد. در ضمن، باتوجه به ماهیت الکتریکی خودرو، از تزئینات طرح فلز که رنگی مایل به مِسی دارند در بخش های مختلف، استفاده شده. پوشش فضای داخلی نیز در مقایسه با نمونه بنزینی، مورد بازنگری قرار گرفته.
محرک این خودرو، یک پیشرانه تمام-الکتریکی ۲۲۱ اسبی است که توان تولید ۳۴۰ نیوتنمتر گشتاور بیشینه را داشته، از پکیج باتریهای ۶۱ کیلوواتساعت تغذیه میکند. با این پیکربندی، اومود E5 در ۷.۸ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت، سرعت میگیرد و حداکثر سرعتش نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده. همچنین به ادعای سازنده، هر بار شارژ کامل مجموعه باتریها میتواند بُرد پیمایشی بالغ بر ۴۵۰ کیلومتر به آن بدهد.
همانطور که اشاره شد، و پیشتر نیز در خبرها داشتیم، حضور چری در برخی بازارهای اروپایی با اومودا E5 آغاز خواهد شد و همین، نشان میدهد که خودروی مذکور تا چه اندازه برای چری، مهم و استراتژیک است. در مورد حضور این خودرو در بازار کشورمان نیز با توجه به این که مدیرانخودرو قرار است یک بخش مختص خودروهای پاک با هدف عرضه خودروهای هایبرید، پلاگین-هایبرید و الکتریکی به مجموعه خود اضافه کند، بعید نیست اومودا E5 نیز به عنوان آلترناتیوی پاک برای فونیکس FX به تولیدات NEV مدیرانخودرو برای بازار کشورمان اضافه شود.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟