سال ۲۰۱۹ که فولکسواگن برای اولین بار از T-Roc Cabriolet رونمایی کرد، خیلی ها این کراساوور روباز را به سُخره گرفتند و چرایی عرضه آن از سوی فولکسواگن را زیر سوال بردند. اما حالا، طبق آماری که از فروش انواع خودرو های کوپه و همچنین کانورتیبل غیرلوکس در بازارهای اروپایی انتشار یافته، اروپایی ها بیشتر از هر خودروی دیگر به سراغ VW T-Roc Cabriolet رفتهاند.
گزارشها حاکی از آن هستند که در هفت ماه نخست ۲۰۲۳، فولکسواگن ۸هزار و ۷۳۲ دستگاه از T-Roc Cabriolet در اروپا به فروش رسانده که ۹.۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ است و به مراتب بیشتر از نزدیکترین دنبالکننده، که مزدا MX-5 است. بد نیست بدانید در هفت ماه نخست ۲۰۲۳ مزدا تنها ۴.۵۷۰ دستگاه MX-5 در اروپا به فروش رسانده، آن هم در حالی که همین تعداد فروش نیز ۵۳.۹درصد بیشتر از فروش هفت ماه نخست سال ۲۰۲۲ آن در بازارهای اروپایی بوده.
سومین خودروی پرفروش بازارهای اروپایی در بین خودروهای کوپه یا کانورتیبل غیرلوکس نیز آلپین A110 بوده که البته هم قیمت به مراتب بالاتری در مقایسه با T-Roc Cabriolet و MX-5 دارد، و هم از پیکربندی موتور-وسط بهره میبرد. آلپین در هفت ماه نخست ۲۰۲۳ موفق به فروش ۲هزار و ۱۵۵ دستگاه از A110 در بازارهای اروپایی شده که ۱۶.۸درصد بیشتر از مدت مشابه ۲۰۲۲ است.
در آمار خودروهای کوپه یا کانورتیبل به فروش رفته در بازارهای اروپایی در هفت ماهه نخست ۲۰۲۳ نکات جالبی نیز جلب نظر میکنند. برای مثال، در این بازه زمانی، یک دستگاه نیسان 370Z و یک دستگاه فیات ۱۲۴ صفر کیلومتر به فروش رفته؛ خودروهایی که دیگر تولید نمیشوند.
در ضمن، ۱۱ دستگاه شورولت کامارو نیز در بازارهای اروپایی در مدت یاد شده، به فروش رفته که در مقایسه با ۱.۹۲۱ دستگاه ماستنگ به فروش رفته در همین بازه زمانی، حتی به چشم هم نمیآید. تویوتا GT86 و سوبارو BRZ به ترتیب با فروش ۹۳۴ و ۳۲۷ دستگاهی، به همراه تویوتا سوپرا با فروش ۵۸۴ دستگاهی نیز دیگر نامهایی هستند که در آمار فروش خودرو های کوپه یا کانورتیبل غیرلوکس بازار اروپا در هفت ماه نخست ۲۰۲۳ جلب نظر میکنند.
در میان خودروهای پریمیوم و یا لوکس، باید بگوییم در مدت مذکور، ۸.۲۱۶ دستگاه پورشه ۹۱۱ کوپه در بازارهای اروپایی به فروش رفته. مینی نیز از One یا همان کوپر کانورتیبل، ۱۳.۷۵۰ دستگاه به فروش رسانده.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟