امروز نسل ششم میتسوبیشی L200 که با نام ترایتون نیز در برخی بازارها شناخته میشود، معرفی شد. این پیکاپ میدسایز ژاپنی که بعد از 9 سال، بطور کامل بازطراحی شده و نسل عوض کرده، برای رقابت با خودروهایی نظیر فورد رنجر و تویوتا هایلوکس طراحی و مهندسی شده است.
آنچه که در نگاه اول به میتسوبیشی L200 / ترایتون جدید جلب نظر میکند، ظاهر تهاجمیتر و تنومندتر این پیکاپ میدسایز است. البته در رسیدن به این ظاهر جدید، یک سری عناصر بصری مختص برند میتسوبیشی، حفظ شده مثل برداشت جدیدتری که از جلوپنجره سپر دینامیک میتسوبیشی در چهره نقش بسته است.
همسو با این طراحی دگرگون شده، میتسوبیشی L200 / ترایتون جدید با گستره تقریبا کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد. برای مثال، یک اپلیکیشن موبایل برای خودرو طراحی شده که عملکردهایی نظیر روشن یا خاموش کردن تهویه و چراغها، بوق خودرو و … را میتوان با آن کنترل کرد.
کروزکنترل تطبیقپذیر، هشدار احتمال تصادف از روبرو با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، هشدار نقاط کور راننده، هشدار انحراف از مسیر با همیار حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو در هنگام دنده عقب به همراه کنترل پایداری الکترونیک و کنترل هرزگردی که بصورت استاندارد بر روی تمامی تیپهای تجهیزاتی عرضه میشوند، از جمله امکانات ایمنی مجهزترین میتسوبیشی L200 / ترایتون ۲۰۲۴ هستند.
پد شارژ بیسیم گوشی های هوشمند، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی، صندلیهای بهمراتب راحتتر از قبل با تنظیم برقی و سیستم سرمایش و گرمایش، تهویه اتوماتیک، آینههای جانبی دارای گرمکن، دید ۳۶۰ درجه به همراه دوربین دنده عقب و تضعیف نور اتوماتیک آینه دید عقب نیز از جمله امکاناتی هستند که میتسوبیشی در بخش رفاهی برای این پیکاپ جدید در نظر گرفته است.
پیشرانه همانطور که گفته شد از نوع ۲.۴ لیتری دیزل با یک توربوشارژر جدید است که در تیپ پایه، ۱۴۸ اسببخار قدرت و ۳۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. یک نمونه ۱۸۱ اسببخاری با توان تولید ۴۳۰ نیوتنمتر گشتاور نیز از این موتور برای میتسوبیشی L200 / ترایتون جدید قابل سفارش است. اما گزینه جذابتر برای خریداران، نمونه ۲۰۱ اسببخاری این پیشرانه خواهد بود که ۴۷۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
انتقال قدرت این پیشرانه به چهار چرخ، بسته به تیپ تجهیزاتی، از طریق گیربکس شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک صورت میپذیرد. و برای مجموعه انتقال قدرت، یا میتوان سیستم Easy Select 4WD را سفارش داد، یا سیستم پیشرفتهتر Super Select 4WD-II با یک دیفرانسیل لغزش محدود به همراه دیفرانسیل وسط قفل شونده.
در ضمن، برای حالت رانندگی گزینههای متعددی نظیر عادی، اقتصادی، سنگفرش، آسفالت، برفی، شن و یا سنگلاخ را میتوان انتخاب کرد که هر یک، تنظیمات مختص خود را برای وضعیت انتقال قدرت، فنربندی و پاسخگویی فرمان روی خودرو اعمال میکند.
میتسوبیشی در ۴۵ سال گذشته نزدیک به ۴.۶میلیون پیکاپ در انواع مختلف تولید، و در بازارهای هدف خود، عرضه کرده و برای نسل جدید L200 / ترایتون نیز آرزوهای بسیار در سر دارد. تاکائو کاتو، رئیس و مدیرعامل میتسوبیشی میگوید انتظار تولید ۲۰۰هزار دستگاه از نسل جدید L200 / ترایتون را دارد و این محصول قرار است در بیش از ۱۰۰ بازار جهانی به فروش برسد. کاتو با این توضیحات، پکاپ جدید میتسوبیشی را یک محصول فوقالعاده مهم برای این برند معرفی کرد چراکه اولین خودروی استراتژیک در مقیاس جهانی است که در آغاز فاز رُشد میتسوبیشی عرضه میشود.
فروش نسل جدید میتسوبیشی L200 / ترایتون از امروز در تایلند آغاز شده و قرار است در آیندهای نزدیک، دیگر کشورهای ASEAN و اقیانوسیه نیز پذیرای این پیکاپ میدسایز ژاپنی در بازار خود باشند. همچنین قرار است از سال ۲۰۲۴، پس از یک غیبت ۱۲ ساله، میتسوبیشی بار دیگر پیکاپ L200 / ترایتون را در بازار ژاپن نیز عرضه کند.
لازم به ذکر است همراه با نمونه های تولیدی نسل جدید L200 / ترایتون، میتسوبیشی نمونه مخصوص رالی این پیکاپ را نیز معرفی کرده. این نمونه قرار است با تیم میتسوبیشی رالیآرت در مسابقات رالی کراسکانتری آسیا که ماه آینده در تایلند و لائوس برگزار شود، شرکت کند.
انتهای پیام
نظر شما چیست؟