موتورسیکلت برقی جدید ب‌ام‌و

ب‌ام‌و سری جدیدی از موتورسیکلت های خود را با پیشرانه الکتریکی عرضه کرده که قیمت ۷هزار و ۵۹۹ دلاری دارد و از آن به عنوان eParkourer یاد می‌کند.

دوشنبه - ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
موتورسیکلت الکتریکی جدید BMW CE 02

تازه‌ترین محصولات تمام-الکتریکی ب‌ام‌و، دو موتورسیکلت جدید تحت سری CE 02 هستند؛ محصولاتی که ب‌ام‌و موتوراد آنها را نه اسکوتر الکتریکی معرفی می‌کند، نه موتورسیکلت الکتریکی! در عوض ب‌ام‌و موتوراد عنوان جدید eParkourer یا پارکورکار الکتریکی را برای آنها ابداع کرده است.

موتورسیکلت الکتریکی جدید BMW CE 02

این سری که ادامه‌دهنده راه BMW CE 04 است، از یک طراحی مینیمالیست حول یک شاسی لوله‌ای فولادی با مجموعه دوشاخه و فرمان آلومینیومی، سوار بر چرخ های ۱۴ اینچ بهره می‌برد و ارتفاع زین دو نفره آن، تنها ۷۴۹ میلیمتر است. برای این سری جدید از موتورسیکلت های الکتریکی ب‌ام‌و موتوراد، یک نمایشگر ۳.۵ اینچ با قابلیت ارائه اطلاعات ضروری نظیر سرعت و میزان شارژ باتری در نظر گرفته شده. همچنین باید به بهره‌مندی آن از درگاه شارژ USB-C برای لوازم الکترونیک همراه موتورسوار و تکنولوژی سواری بدون کلید اشاره کنیم.

موتورسیکلت الکتریکی جدید BMW CE 02

در کنار اینها، امکان سفارش BMW CE 02 با پکیج های‌لاین وجود دارد که در صورت سفارش، مورادی نظیر گرمکن دستگیره فرمان و محفظه متصل گوشی هوشمند به لیست امکانات اضافه می‌شود. با قرار دادن گوشی در این محفظه، می‌توان از آن به عنوان یک نمایشگر دوم برای BMW CE 02 بهره گرفت.

این سری ۱۳۲ کیلوگرمی از موتورسیکلت های الکتریکی ب‌ام‌و از یک موتور ۱۵ اسب‌بخاری با توان تولید ۵۵ نیوتن‌متر گشتاور، نیرو می‌گیرند. به لطف این وزن پایین و موتور نیرومند، BMW CE 02 در ۳ ثانیه از صفر تا ۴۸ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. حداکثر سرعت آن نیز ۹۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مهمتر این که بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل پک دوتایی باتری لیتیم-یون ۱.۹۶ کیلووات‌ساعت، ۹۰ کیلومتر اعلام شده که عدد بسیار خوبی برای یک موتورسیکلت الکتریکی شهری است.

موتورسیکلت الکتریکی جدید BMW CE 02

البته اینها، ویژگی‌های فنی BMW CE 02 بازار آمریکاست و نمونه‌هایی که در بازارهای اروپایی عرضه خواهند شد، تنها ۵ اسب‌بخار قدرت داشته، حداکثر سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت دارند. این مقادیر اعلام شده برای نمونه های اروپایی، شاید ناچیز به نظر بیایند اما باعث شده راندن BMW CE 02 برای افراد بالای ۱۵ سال یا دارندگان گواهینامه رانندگی با خودروی سواری نیز مجاز اعلام شود.

برای BMW CE 02 دو خروجی شارژ در نظر گرفته شده. با اولی که ۰.۹ کیلووات است ، ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری در ۱۷۰ دقیقه و ۱۰۰ درصد آن در ۳۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. دومی اما ظرفیت ۱.۵ کیلووات دارد و بخشی از پکیج آپشنال های‌لاین است. با این شارژر، امکان شارژ ۲۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری ها در ۱۴۰ دقیقه و شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد در ۲۹۰ دقیقه وجود دارد که به مراتب سریع‌تر از شارژر پایه است.

موتورسیکلت الکتریکی جدید BMW CE 02

برای BMW CE 02 در بازار آمریکا، قیمت ۷هزار و ۵۹۹ دلاری در نظر گرفته شده که البته ۵۹۵ دلار هزینه حمل از درب کارخانه نیز به آن اضافه می‌شود. ب‌ام‌و موتوراد یک سری اکسسوری نیز برای CE 02 در نظر گرفته مثل دزدگیر و یا محفظه‌های بار ترک‌بند که در زمان آغاز عرضه، برای این موتورسیکلت الکتریکی جدید، قابل سفارش خواهند بود.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟