نسل جدید تویوتا C-HR رونمایی شد

تویوتا در طراحی نسل جدید C-HR، محافظه‌کاری را کاملا کنار گذاشته و خودرویی را معرفی کرده با طراحی و ماهیت به مراتب جذاب‌تر و هیجان‌انگیز تر.

دوشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
تویوتا C-HR جدید

تویوتا برای اولین بار با عرضه تولیداتی نظیر C-HR بود که از آن ماهیت بصری کسل‌کننده و محافظه‌کار، فاصله گرفت و روی آورد به عرضه خودروهایی که هم‌تراز با دوام و محبوبیت بالایی که نزد خریداران دارند، جذاب نیز هستند. حال با نسل دوم این کراس‌اوور کوچک، تویوتا پا را فراتر نهاده و دُز به مراتب بیشتری از هیجان بصری توام با مدرنیته را طراحی C-HR تزریق کرده.

تویوتا C-HR جدید

در طراحی نسل جدید تویوتا C-HR، به وضوح می‌توان تاثیرپذیری از الگوی طراحی خودرو مفهومی پرولوگ که اواخر پاییز سال گذشته رونمایی شد را دید؛ ترکیبی از بازی بی‌محابا با خطوط و فرم‌های بُرشی با طرح‌مایه دو رنگ، محفظه چرخ های به‌ظاهر بیرون زده از بدنه و فرم کلی کوپه-مانند اتاق که تکرار اشکالی شبیه به C، در بخش های مختلف آن، بسیار خودنمایی می‌کنند. مجموعه اینها باعث شده تا Toyota C-HR جدید ژستی به مراتب دینامیک‌تر و جذاب‌تر از نسلی که قرار است جایگزینش شود، به خود بگیرد.

تویوتا C-HR جدید

در فضای داخلی، اگرچه این حجم از مدرنیته بصری و بازی با فرم های شکسته و تیز را نمی‌بینیم، اما جلوه بسیار مدرن و جذابی دارد، مخصوصا برای راننده که پیش روی خود، محیطی را می‌بیند که گویی بصورت بصری، سعی شده با فرم های روی داشبورد و کنسول میانی، از دیگر بخش های کابین، جدا جلوه کند. و این یعنی سعی شده نسل جدید C-HR در فضای داخلی نیز خودرویی برای راندن و لذت بردن از این تجربه جلوه کند. البته تجهیزات خوبی نیز در این محیط ارائه می‌شود، مثل سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید تویوتا با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ لمسی و رابط وایرلس گوشی های اندروید و iOS که برای نمونه های پلاگین-هایبرید، هم بُرد پیمایش الکتریکی خودرو را بصورت لحظه‌ای نشان می‌دهد، و هم ایستگاه های شارژ محلی در آن قابل نمایش هستند. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچ تماما دیجیتال نیز برای نشانگرهای پشت فرمان در نظر گرفته شده.

تویوتا C-HR جدید

تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی و سیستم سرمایش و گرمایش صندلی‌ها، گرمکن غربیلک فرمان، سقف شیشه ای، سیستم دید ۳۶۰ درجه از اطراف به همراه دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای پویا، راداراهای نقاط کور و حفظ خودرو در بین خطوط، کروزکنترل تطبق‌پذیر با قابلیت توقف کامل و حرکت مجدد بصورت اتوماتیک، نوربالای هوشمند، ترمز اضطراری اتوماتیک،سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده و همیار پارک اتوماتیک نیز از دیگر امکاناتی هستند که تویوتا در مجهزترین نمونه های نسل جدید C-HR به خریداران ارائه می‌دهد.

تویوتا C-HR جدید

هم‌سو با این ماهیت مدرن، تویوتا قرار است نسل جدید C-HR را با سه گزینه پیشرانه که همگی تا سطحی، الکتریکی شده‌اند، به بازار عرضه کند. این پیشرانه ها عبارتند از ۱.۸ و ۲.۰ لیتری هایبرید و ۲.۰ لیتری پلاگین هایبرید که آخری در کنار عرضه با سیستم AWD هوشمند، امکان رانندگی با تنها یک پدال و قابلیت تغییر وضعیت به تمام-الکتریکی به محض تشخیص ورود به مناطق دارای محدودیت زیست‌محیطی عرضه، قابلیت ذخیره انرژی با توجه به اطلاعات سیستم ناوبری را نیز دارد.

تویوتا C-HR جدید

موتور ۱.۸ لیتری هایبرید تویوتا C-HR جدید، به عنوان موتور پایه، ۱۴۰ اسب‌بخار قدرت دارد و با آن، C-HR می‌تواند در ۹.۹ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت گرفته، در نهایت توان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. با موتور ۲.۰ لیتری هایبرید اما به لطف ۵۸ اسب‌بخار قدرت بیشتر، تویوتا C-HR جدید در مدل تک‌دیفرانسیل، ۸.۱ و در مدل دو دیفرانسیل، ۷.۹ ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد و می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. حداکثر سرعت مدل پلاگین-هایبرید هم که ۲۲۳ اسب‌بخار قدرت دارد، همین عدد اعلام شده اما با این تفاوت که شتاب‌گیری سریع‌تری داشته، می‌تواند در ۷.۴ ثانیه از صفر تا صد کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. در ضمن، برخلاف مدل های هایبرید، توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۶۶ کیلومتر بصورت تمام-الکتریکی را دارد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟