ایرانی‌بازی ایتالیایی‌ها در عرضه خودروهای چینی!

بایک BJ40 نه‌تنها تحت یک برند به‌ظاهر مستقل ایتالیایی در این کشور عرضه می‌شود، بلکه در قیمت‌گذاری نیز رقم عجیب ۵۴.۵۰۰ یورو برای آن در نظر گرفته شده.

سه شنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
عرضه شاسی‌بلند آفرود BAIC BJ40 در ایتالیا تحت عنوان 2023 ICKX K2 SUV

حضور خودروسازی چین در بازار ایتالیا، پدیده تازه‌ای نیست و سال‌هاست که تولیدات مختلفی از برندهای چینی در این کشور اروپایی عرضه می‌‎شود. اما طی یکی دو سال گذشته، عرضه خودروهای جدید چینی در ایتالیا، نه با برند اصلی شرکت سازنده، بلکه با همان رویه‌ای که در کشورمان نیز شاهد آن هستیم، انجام می‌شود یعنی تحت برندهای جدید و به‌ظاهر مستقلی که البته هدف از تاسیس آنها، تنها تسهیل حضور برندهای چینی با غیرچینی نشان دادن آنهاست. تازه‌ترینِ این برندهای به‌ظاهر مستقل ایتالیایی، ICKX است که قرار است BAIC BJ40 را در ایتالیا عرضه کند، آن هم با قیمت باورنکردنی ۵۴هزار و ۵۰۰ یورو!

عرضه شاسی‌بلند آفرود BAIC BJ40 در ایتالیا تحت عنوان 2023 ICKX K2 SUV

این قیمت‌گذاری عجیب برای BAIC BJ40 در بازار ایتالیا در حالی اتخاذ شده که خودرو مذکور، در چین، بسته به سطح تجهیزات قیمتی در محدوده ۱۵۹.۸۰۰ تا ۲۷۲.۹۰۰ یوان (۲۰.۹۵۰ تا ۳۵.۷۶۰ یورو) دارد. البته گفته می‌شود مجهزترین نمونه BJ40 برای عرضه در ایتالیا با نان ICKX K2 انتخاب شده، نمونه‌ای که از موتور ۲.۰ لیتری توربودیزل ۱۶۲ اسب‌بخاری با ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، نیرو می‌گیرد و دارای تهویه اتوماتیک با کنترل دو نقطه‌ای، سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۱۲.۳ اینچ، رابط کاربری اندروید و iOS، استارت دکمه‌ای، آینه‌های برقی دارای گرمکن، صندلی‌های برقی جلو، اینترنت داخل خودرو، پشت‌‌آمپر LCD، کروزکنترل، ترمز اضطراری اتوماتیک و سیستم صوتی با هشت بلندگو است.

عرضه شاسی‌بلند آفرود BAIC BJ40 در ایتالیا تحت عنوان 2023 ICKX K2 SUV

ایربگ‌های جلو، کنترل فشار باد تایرها، سیستم ضد واژگونی، ترمز پارک برقی، ایربگ‌های جلو و ABS+EBD+EBA نیز از جمله امکانات ایمنی خودرو می‌باشند. همچنین گفتنی است ICKX K2 سوار بر رینگ‌های ۱۷ اینچ آلومینیومی، از سیستم تعلیق مستقل جناقی با فنر مارپیچ در جلو و ۵ اتصالی در عقب بهره می‌برد و گیربکس به‌کار رفته در آن، از نوع هشت سرعته اتوماتیک می‌باشد که به لطف آن، مصرف سوخت خودرو در سیکل ترکیبی، به صدی ۱۰.۳ لیتر می‌رسد.

عرضه شاسی‌بلند آفرود BAIC BJ40 در ایتالیا تحت عنوان 2023 ICKX K2 SUV

همچنین باید به قابلیت های حرکتی و آفرودی بالایی اشاره کرد که خودرو به لطف بهره‌مندی از شاسی نردبانی جدا از اتاق، قفل دیفرانسیل عقب و سیستم‌های همیاری نظیر کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل پایداری الکترونیک، کنترل هرزگردی و حالت‌های قابل‌تنظیم رانندگی دارا می‌باشد.

بد نیست بدانید پشت برند جدید ICKX، شرکت باسابقه DR Automobile قرار دارد که از سال ۲۰۰۶ به عرضه خودروهای چینی در ایتالیا مشغول است. ذکر این نکته ضروری است که بایک BJ40 قرار است به زودی توسط دیارخودرو در بازار کشورمان عرضه شود، البته بصورت مونتاژ در داخل کشور.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟