تویوتا اف جی کروزر بالاخره به آخر خط رسید

با پایان تولید در دسامبر ۲۰۲۲، تویوتا بالاخره از اف جی کروزر خداحافظی می‌کند؛ همین بهانه‌ای شده برای عرضه نسخه نهایی آن در تیراژ هزار دستگاه.

پنجشنبه - ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
تویوتا اف جی کروزر فاینال ادیشن ۲۰۲۳

شاید بشود گفت تویوتا اف جی کروزر یکی از سخت‌جان ترین نام‌ها در صنعت خودروسازی است، البته از نظر مقاومت در برابر پایان تولید! خاطرتان باشد، این خودرو سال ۲۰۱۴ از بازار آمریکا خداحافظی کرد و در ژاپن نیز سال ۲۰۱۷ بود که از پایان تولید آن با عرضه یک نسخه فاینال ادیشن سخت به میان آمد. اما فروش این خودرو در خاورمیانه، مخصوصا در عربستان، کماکان ادامه دارد. البته گفته می‌شود عرضه تویوتا اف جی کروزر در خاورمیانه نیز به پایان خود نزدیک شده چراکه عبداللطیف جمیل موتورز، یکی از توزیع‌کنندگان با سابقه تولیدات تویوتا در عربستان اعلام کرده با پایان یافتن تولید این SUV در دسامبر ۲۰۲۲، تصمیم به عرضه آخرین مدل سال آن گرفته.

این سری پایانی که با عنوان 2023 Toyota FJ Cruiser Final Edition در عربستان عرضه می‌شود، تنها در یک رنگ بدنه عرضه خواهد شد که آن هم رنگ محبوب تویوتا های شاسی بلند در خاورمیانه، یعنی خاکی است. برخی اجزای بدنه نیز برای تمایز بیشتر، به رنگ سیاه هستند مثل جلوپنجره، محافظ زیر سپر جلو، قاب مه‌شکن های بیرون زده از دو طرف سپر جلو، آینه‌های جانبی، دستگیره درب ها و قاب چراغ خطر تعبیه شده در انتهای سقف. حتی فضای داخلی هم با ترکیب رنگ های سیاه و خاکی ساخته و پرداخته شده. یک بَج شماره‌گذاری شده نیز مختص این نسخه در نظر گرفته شده تا جذابیت آن نزد خریداران سعودی را بیشتر کند. این بَج نشان می‌دهد که هر یک از خودروهای مد نظر، چندمین نمونه از تنها ۱۰۰۰ دستگاه تویوتا اف جی کروزر فاینال ادیشن ۲۰۲۳ می‌باشد.

از آنجایی که در این نسخه نهایی، تغییری در پیشرانه و قوای محرکه اعمال نشده، شاهد استفاده از همان موتور ۴.۰ لیتری V6 بنزینی در تویوتا اف جی کروزر فاینال ادیشن ۲۰۲۳ هستیم که با ۲۷۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، به گیربکس ۵سرعته اتوماتیک متصل بوده، محرک چهار چرخ است. این نسخه همچون دیگر نمونه Toyota FJ Cruiser به کنترل هرزگردی فعال A-TRAC، کنترل خزش، کنترل پایداری الکترونیک با قابلیت غیرفعال شدن و قفل دیفرانسیل الکترونیک عقب مجهز است.

عرضه 2023 Toyota FJ Cruiser Final Edition به مشتریان سعودی برای هفته‌های آتی و تا پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده. فعلا اطلاعاتی در مورد قیمت‌گذاری آن در دست نیست اما بعید است تفاوت چندانی با قیمت ۱۶۰هزار و ۵۴۰ ریال سعودی (تقریبا ۴۲هزار و ۷۰۰ دلار) نمونه‌های عادی Toyota FJ Cruiser در بازار عربستان داشته باشد.

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات