لکسوس NX جدید معرفی شد

نسل جدید لکسوس NX با طراحی مدرن، امکانات به‌روزتر و گزینه‌های متنوع‌تر پیشرانه آمده تا سهم بیشتر از بازار کراس‌اوور های کامپکت لوکس طلب کند.

شنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
لکسوس NX جدید معرفی شد

هفت سال بیشتر از معرفی NX به عنوان رقیبی برای امثال ب‌ام‌و X3 نمی‌گذرد. اما در همین مدت به نسبت کوتاه، کراس‌اوور کامپکت لکسوس توانسته به دومین محصول پرفروش این برند ژاپنی پس از لکسوس RX تبدیل شود. با این حساب، تعجبی ندارد که لکسوس در نسل جدید NX سعی کرده تا حد امکان، ضعف های نسل اول را بهبود ببخشد. نسل جدید لکسوس NX در حالی امروز رونمایی شد که در کنار بهره‌مندی از یک طراحی ظاهری تکامل‌یافته و کابینی که ماهیت به مراتب مدرن‌تر این کراس‌اوور کامپکت لکسس را به خوبی به رُخ می‌کشد، از فناوری های جدیدی نیز بهره می‌برد و همچنین، با گزینه های متنوع تری در بخش پیشرانه عرضه خواهد شد.

لکسوس NX جدید معرفی شد

طراحی نسل جدید لکسوس NX

همانطور که اشاره شد، طراحی ظاهری نسل جدید لکسوس NX را باید تکاملی بدانیم، نه انقلابی. اما با این حال از جذابیت آن نمی‌توان به سادگی گذشت. مخصوصا جلوپنجره دوک‌شکل که در نسل جدید، به شکل چشم‌نوازتری در چهره NX نشسته. در نمای عقب هم یک چیز حتی بیشتر از فرم ها و خطوط جدید جلب‌نظر می‌کند. آن هم استفاده از نوشته LEXUS به جای نشان این برند است.

در فضای داخلی، با طراحی کاملا دگرگون شده ای مواجه هستیم که در آن، لکسوس بالاخره با سیستم اطلاعات و سرگرمی بدقِلِق خود خداحافظی کرده و در عوض، نسل جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی با سرعت بالاتر، منوهای کاربردی‌تر و در کُل، کاربری ساده‌تر را جایگزین آن کرده. این سیستم اطلاعات و سرگرمی از نمایشگر ۹.۸ اینچ لمسی (یا بصورت آپشنال، ۱۴ اینچ) بهره می‌برد. مکمل آن نیز نمایشگر ۷.۰ اینچ پشت فرمان و هدزآپ‌دیسپلی ۱۰ اینچ هستند که آخری، اطلاعات گسترده‌ای را در محدوده دید راننده، روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.

2022 Lexus NX

لکسوس در نسل جدید، NX را بصورت استاندارد با گرمکن صندلی‌های جلو عرضه می‌کند. برای صندلی‌های عقب نیز این مشخصه بصورت آپشنال در نظر گرفته شده است. مونروف پانورامیک با دو پانل بازشو (برای سرنشینان جلو و عقب) نیز برای لکسوس NX جدید ارائه شده است. در ضمن، ترکیب‌های متنوعی برای تریم داخلی و رنگ بدنه قابل سفارش خواهد بود. همین، امکان سفارشی‌سازی بیشتری به کراس‌اوور کامپکت لکسوس می‌دهد.

پیشرانه های لکسوس NX جدید

در بخش پیشرانه، شاهد عرضه نسل جدید لکسوس NX با چهار گزینه هستیم. پیشرانه مدل پایه یعنی NX 250 از نوع ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر با ۲۰۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس آن نیز از نوع ۸ سرعته اتومات است که بسته به سفارش خریدار، می‌تواند محرک چرخ های جلو و یا هر چهار چرخ باشد. با این پیکربندی، لکسوس NX در ۸.۲ ثانیه از صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد (۸.۶ ثانیه در صورت چهارچرخ محرک بودن).

لکسوس NX جدید معرفی شد

یک رده بالاتر مدل NX 350 قرار می‌گیرد که مجهز به موتور ۲.۴ لیتری توربو ۲۷۵ اسبی با ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بوده، صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را در ۶.۸ ثانیه تخته می‌کند.

یک مدل هایبرید تحت عنوان NX 350h نیز در خانواده NX های ۲۰۲۲ وجود دارد که محرک آن، موتور ۲.۵ لیتری بنزینی و دو موتور برقی (یکی بر روی هر محور) است. این پیکربندی پیشرانه، ۲۳۹ اسب‌بخار قدرت داشته، NX 350h را قادر می‌سازد در ۷.۲ ثانیه از ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. متوسط مصرف سوخت این پیشرانه نیز ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

هم برقی، و هم بنزینی

اما شاید جذاب تر از اینها، گزینه‌ای باشد که لکسوس در قالب مدل پلاگین‌هایبرید NX 450h+ پیش روی خریدار قرار می‌دهد. در این مدل، پیشرانه در کنار موتور ۲.۵ لیتری بنزینی مشترک با NX 350h، از یک موتور برقی نیز تشکیل یافته که توانی معادل یک موتور ۲.۰ لیتری بنزینی دارد.

2022 Lexus NX

لکسوس هنوز اطلاعات فنی از پیشرانه منتشر نکرده اما گفته که صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت با NX 450h+ تنها ۶.۰ ثانیه زمان می‌برد. این NX همچنین می تواند مسافتی بالغ بر ۵۸ کیلومتر را بصورت تمام‌الکتریکی بپیماید. پکیج باتری های NX 450h+ که البته فعلا از ظرفیت آن اطلاعاتی در دست نیست، با برق ۲۴۰ ولت، در عرض ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه بطور کامل شارژ می‌شود. در صورت استفاده از شارژر آنبورد آپشنال ۶.۶ کیلووات، این زمان به ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه نیز قابل تقلیل است.

لکسوس NX با چاشنی F Sport

لکسوس برای آن دسته از افرادی که از NX جدید، یک ماهیت اسپرتی می‌خواهند، پکیج F Sport را در نظر گرفته است. این پکیج شامل فنربندی تطبیق‌پذیر، ست رینگ های ۲۰ اینچ، سپرهای جلو و عقب با طرح اسپرتی‌تر، جزئیات گلگیر همرنگ بدنه، صندلی های اسپرت، طرح متفاوت غربیلک فرمان و پوشش چرم دورنگ کابین (سیاه و سرخ) با تزئینات آلومینومی به رنگ خاکستری تیره است.

لکسوس NX جدید معرفی شد

ایمن تر از قبل

نسل جدید لکسوس NX مجهز به پکیج سیستم های ایمنی فعال لکسوس موسوم به Lexus Safety System+ 3.0 است. این پکیج در کنار سیستم های ایمنی فعال ارائه شده در قالب نسل قبل NX گزینه های جدیدی را نیز ارائه می‌دهد. از جمله این گزینه های جدید باید به قابلیت تغییر مسیر جزئی و ترمزگیری اتوماتیک در صورت تشخیص احتمال تصادف، تشخیص عبور خودرو در هنگام گردش به چپ با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک، تشخیص عبور عابر پیاده از دو طرف با قابلیت ترمزگیری اتوماتیک و کروزکنترل هوشمند با قابلیت کنترل آنی سرعت و فاصله با خودرو مقابل در پیچ‌ها اشاره کرد.

قیمت لکسوس NX جدید

این انتظار می‌رود که لکسوس نسل جدید NX را با افزایش قیمت جزئی به بازار عرضه کند. امروز شروع قیمت NX300 دیفرانسیل-جلو از ۳۸.۶۳۵ دلار است و این رقم برای NX300h چهار چرخ محرک به ۴۱.۱۸۵ دلار می‌رسد. با این حساب، شروع قیمت NX جدید از نزدیکی‌های ۴۰ هزار دلار چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

2022 Lexus NX
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟