هوآوی طی دو سال گذشته شرکت های سرمایهگذاری مشترکی با غول های خودروسازی چین تاسیس کرده تا در قالب آنها، خودروهایی پیشرفته با بهروز ترین فناوری های صنعت خودروسازی، تولید و عرضه کند. یکی از این شرکتهای سرمایهگذاری مشترک هوآوی با خودروسازان بزرگ چین، STELATO است که با همکاری بایک | BAIC تاسیس شده. اولین محصول STELATO، یک سدان بزرگ تمام-الکتریکی بنام S9 است.
استلاتو S9 با طول بدنه ۵.۱۶۰ میلیمتر، در رده چینی های پیشرو و بهروزی نظیر NIO ET7، آواتار ۱۲ و زیکر ۰۰۱ قرار میگیرد. البته خود STELATO این محصول را رقیب سدان های فولسایز لوکس نظیر بامو سری ۷ و مرسدس-بنز S-کلاس میداند. و این در حالی است که از نظر ابعادی، کوچکتر از این خودروهای نامدار بامو و مرسدس-بنز بوده و دقیق اگر بخواهیم بگوییم، همرده اتاق لانگ سری ۵ و E کلاس است.
از نظر پیشرانه و مجموعه محرکه نیز در دنیایی متفاوت از آنها قرار دارد. محرک استلاتو S9 یک پیشرانه تمام-الکتریکی است که هم در نوع تکموتور ۳۰۴ اسببخاری قابل عرضه است و هم در نوع جفتموتور ۳۰۴+۲۱۲ اسببخاری.
در قالب این خودرو، هوآوی و بایک تا آنجا که جا داشته، آپشن و امکانات متنوع ارائه کردهاند؛ از تشخیص کارت هوشمند بهجای کلید های مرسوم و ترکیب دوربین و نمایشگر بهجای آینههای جانبی مرسوم بگیرید تا تکنولوژی چراغ های کریستال xPixel هوآوی، یک نمایشگر مرکزی بزرگ با سیستم عامل HarmonyOS 4 هوآوی، یک جفت پد شارژ بیسیم ۵۰ وات، صندلی های دارای سیستم سرمایش و گرمایش و ماساژور در جلو و عقب، تهویه اتوماتیک با کنترل سه نقطهای، نورپردازی هوشمند فضای داخلی، نمایشگر مجزای کنسول میانی صندلی های عقب برای کنترل ادوات و کاربری ها خودرو و … .
استفاده از سنسور ها و دوربین های متعدد به همراه LiDAR نیز استلاتو را قادر ساخته گستره کاملی از سیستم های همیار رانندگی، موسوم به ADAS را در قالب S9 ارائه دهد که سطح بالایی از خودرانی را نیز امکانپذیر میسازد.
حدود قیمت استلاتو S9 در چین، ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار یوان تعیین شده یعنی در محدوده ۴۲ تا ۷۰ هزار دلار.
نظر شما چیست؟