هوندا | Honda اولین بار سال ۱۹۹۳ بود که با محصولی بنام پاسپورت، از عزم جدی خود برای ورود به بازار SUV ها خبر داد؛ این محصول اگرچه در اصل یک ایسوزو رودئو ریبج شده بود اما راه را برای توسعه و عرضه SUV های بیشتر که حال، اصلیترین تولیدات هوندا به حساب میآیند، هموار کرد. در چهارمین نسل، هوندا تصمیم گرفته پاسپورت را با یک طراحی جعبهای تر که تاکید بر آفرودیتر بودن این کراساوور میدسایز دارد، به بازار عرضه کند.
در کنار این طراحی جعبهای تر، و همچنین، ابعاد به نسبت بزرگتری که هوندا پاسپورت در نسل جدید دارد، یک تیپ آفرودیتر بنام TrailSport به خانواده پاسپورت نسل چهار اضافه شده که دُز آفرودی بودن این کراساوور خانوادگی را دو برابر میکند.
محرک هوندا پاسپورت ۲۰۲۶، کماکان یک موتور ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی V6 است که ۲۸۵ اسببخار قدرت دارد. این موتور برخلاف نسل قبل که دارای گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک بود، در پاسپورت ۲۰۲۶ از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، بصورت استاندارد محرک چهار چرخ است.
این مجموعه نه تنها قادر است در صورت لزوم، بخش اعظمی از گشتاور را به محور عقب منتقل کند، بلکه میتواند در هنگام از دست دادن تماس یکی از چرخ ها با سطح مسیر، تمام گشتاور محور را روی چرخ مخالف ببرد.
انتظار میرود نسل چهارم هوندا پاسپورت تا اواخر امسال با قیمت پایه حدودا ۴۰ هزار دلاری به بازار بیاید.
نظر شما چیست؟