با یک سری تغییرات در ظاهر و تیپ‌بندی؛

فروش چری تیگو ۹ با قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شد!

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ که پرچم‌دار کراس‌اوور های این برند شناخته می‌شود، با قیمت ۲۱.۷۵۰ تا ۲۹.۰۰۰ دلار در بازار چین عرضه شده است.

جمعه - ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

تقریبا یک سال و نیم از معرفی چری تیگو ۹ به عنوان پرچمدار کراس‌اوور های برند چری می‌گذرد و در این مدت، تیگو ۹ توانسته به جایگاه خوبی در بین محصولات برند چری | Chery دست یابد بطوریه در ماه گذشته میلادی، بیش از ۹ درصد مجموع فروش برند چری سهم این خودرو بوده و توانسته در هشت ماه ۲۰۲۴، به فروش ۳۳.۱۳۸ دستگاه دست یابد. البته در رده SUV های بازار چین، چری تیگو ۹ هنوز خودرو محبوبی به حساب نمی‌آید چراکه از نظر فروش، رتبه ۵۸ را در بازار SUV های چین دارد. احتمالا به همین دلیل است که چری تصمیم گرفته با یک فیس‌لیفت مینور، این کراس‌اوور میدسایز سه ردیف سرنشین خود را برای مدل ۲۰۲۵، کمی به‌روز کند.

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

در مدل ۲۰۲۵، نمای جلو چری تیگو ۹ با جلوپنجره بزرگتر و کشیده‌تر شدن ورودی هوای زیر سپر با یک فرم خطی، مدرن‌تر از قبل جلوه می‌کند. نمای جانبی و عقب اما در مدل جدید، دست‌نخورده باقی مانده تا مکمل تغییرات ظاهری، طرح جذاب‌تر رینگ‌های توربینی خودرو باشد.

در طراحی داخلی نیز به همین ترتیب، تغییری را نسبت به مدل ۲۰۲۴ شاهد نیستیم اما کمی بازنگری در سطح تجهیزات صورت گرفته. در این محیط، آنچه که بیشتر از هرچیز جلب نظر می‌کند، تلاشی است که چری برای ارائه یک کابین خوش‌ساخت و بالارده داشته و این را به‌خوبی می‌توان در متریال به‌کار رفته در کابین دید به شکلی که گویی تمامی سطوح داخلی یا با چرم، و یا با چرم جیر پوشش یافته.

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

ترکیب این گستره سطوح چرمی با تریم بافت‌دار طرح چوب و قاب‌بندی های طرح فلز، و البته، استفاده حداقلی از دکمه ها و کنترلگر های فیزیکی مرسوم باعث شده تا فضای داخلی، به‌واقع لوکس و مدرن جلوه کند.

از امکاناتی که در این محیط خوش‌ساخت ارائه می‌شود، باید به ترکیب نمایشگر های دوتایی ۱۲.۳+۱۲.۳ اینچ برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و پُشت‌آمپر ها، صندلی‌های برقی دارای گرمکن و سردکن و ماساژور، هدآپ‌دیسپلی ۵۰ اینچ با واقعیت مجازی، نورپردازی قابل تنظیم در ۲۵۶ رنگ، صندلی‌های برقی ردیف وسط با پُشتی قابل تنظیم و کنسول میانی ردیف وسط، سانروف برقی پانورامیک، جیب نقشه و چتر برای صندلی‌های جلو، سسیستم صوتی پریمیوم با صدای فراگیر، تهویه اتوماتیک با کنترل سه نقطه ای و دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و … اشاره کرد.

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

در بخش ایمنی و سیستم های همیار نیز چری تیگو ۹ جدید با مجموعه کاملی از سیستم های موسوم به ADAS عرضه می‌شود و دارای سطح خودرانی L2 است.

چری مدل ۲۰۲۵ تیگو ۹ را در دو نوع بنزینی و پلاگین-هایبرید به بازار عرضه می‌کند. مدل بنزینی را می‌توان با موتور ۲.۰ لیتری TGDI سری کونپنگ که ۲۵۷ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه داشته، به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ و یا ۸ سرعته اتومات AT قابل اتصال است، خریداری کرد. حدود قیمت نمونه بنزینی نیز بسته به تیپ تجهیزاتی، بین ۱۵۲.۹۰۰ تا ۲۰۳.۹۰۰ یوان متغیر است، یعنی بین ۲۱.۷۵۰ تا ۲۹.۰۰۰ دلار.

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

در نمونه های بنزینی، متوسط مصرف سوخت، بسته به گیربکس، صدی ۷.۵ یا ۸.۵ لیتر می‌تواند باشد و برخی نمونه‌ها، به سیستم چهار چرخ محرک و حالت‌های هفت‌گانه رانندگی مجهز می‌باشند.

در طرف مقابل، نمونه پلاگین-هایبرید چری تیگو ۹ که در مدل ۲۰۲۵، یک رنگ جدید از خانواده سبز را نیز در پالت رنگ های قابل سفارش خود دارد، به پیشرانه ای متشکل از یک موتور ۱.۵ لیتری TGDI، یک موتور برقی جانمایی شده روی محور جلو و یک گیربکس 3DHT اختصاصی خودروهای هایبرید مجهز است. در این پیشرانه، بخش بنزینی ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و بخش الکتریکی، ۲۲۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور.

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

به لطف بهره‌مندی از پکیج باتری‌های ۱۹.۴۳ کیلووات ساعت که امکان شارژ با منبع برق خارجی را دارد، چری تیگو۹ پلاگین-هایبرید می‌تواند تا ۱۰۶ کیلومتر را بصورت تمام-الکتریکی بپیماید. با هر بار شارژ کامل این باتری ها و باک پُر از بنزین نیز بُرد پیمایش خودرو در حالت ترکیبی بیش از ۱.۴۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

نمونه پلاگین هایبرید چری تیگو ۹ جدید، قیمتی در محدوده ۱۶۵.۹۰۰ تا ۱۷۵.۹۰۰ یوان در چین دارد که برابر است با ۲۳.۶۰۰ تا ۲۵.۰۰۰ دلار. گفتنی است هم مدل پلاگین-هایبرید، و هم مدل بنزینی چری تیگو ۹ جدید را می‌توان بصورت ۵ و یا ۷ نفره در چین خریداری کرد.

مدل ۲۰۲۵ چری تیگو ۹ معرفی شد - The All-New 2025 Chery Tiggo 9 SUV

بد نیست بدانید چری تیگو۹ از آن دسته محصولات چری است که از زمان عرضه در چین، از احتمال حضورش در بازار کشورمان نیز گفته شده. این اتفاق، فعلا نیافتاده اما قرار است نمونه پیش از فیس‌لیفت آن، با نام لوکانو L8 توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک چری و ماموت، یعنی لوکانو | Lucano در کشورمان عرضه شود. یک نمونه از لوکانو L8 نیز به‌تازگی در پایتخت دیده شده.

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟