مدل‌های متنوع BYD در راه ایران هستند؛

شریک جدید BYD در ایران، کیست؟

یک شرکت جدید قرار است به زودی پای مدل های متنوعی از خودرو های برقی و پلاگین-هایبرید BYD را بصورت وارداتی به بازار ایران، باز کند.

چهارشنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
مدل‌های متنوع BYD در راه ایران هستند؛ شریک جدید BYD در ایران، کیست؟

پیش‌تر اطلاعاتی به دست ما رسیده بود مبنی بر این که یک شرکت نوپای داخلی، شراکت با BYD چین را آغاز کرده و قرار است به‌زودی محصولات این خودروساز شناخته شده چینی را در کشورمان عرضه کند. حال با آغاز به کار صفحه رسمی این شرکت در اینستاگرام با شناسه BYD__ir، مشخص شده که به زمان پاگُشای رسمی بی‌وای‌دی در بازار ایران توسط این شریک جدید، نزدیک شده‌ایم و بالاخره قرار است شاهد حضور گسترده تولیدات پیشرو و به‌روز این سازنده بزرگ خودروهای الکتریکی و پلاگین-هایبرید در کشورمان باشیم.

مدل‌های متنوع BYD در راه ایران هستند؛ شریک جدید BYD در ایران، کیست؟

فعلا اطلاعات زیادی از فعالیت های شرکت در دست نیست اما طبق شنیده های ما، بعید نیست حتی محموله خودروهایی که از برند BYD برای عرضه انتخاب شده‌اند، تا به امروز، به کشور رسیده باشد. در واقع باید منتظر باشیم تا طی هفته های آتی، اطلاعات بیشتر از حضور دوباره BYD در ایران ارائه شود. البته می‌دانیم که برای عرضه، سبد کاملی از تولیدات BYD در ایران برنامه‌ریزی شده که شامل MPV الکتریکی D1، هاچبک های برقی سیگال و سدان پلاگین-هایبرید Qin Plus می‌شود.

سدان پلاگین-هایبرید جدید BYD Seal 06 DM-i، گزینه وارداتی بازار ایران

حضور BYD در بازار ایران را می‌توان به فال نیک گرفت چراکه در حال حاضر یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای مبتنی بر انرژی های نو (NEV) در جهان به حساب می‌آید و طی سال های گذشته، رُشدی خیره کننده در تکنولوژی های مربوط به این حوزه داشته به حدی که با حضور قدرتمند خود، جایگاه تسلا را به ویژه در خانه خود، چین، کاملا متزلزل کرده.

خودروسازان متعددی نیز از تکنولوژی های نوین بی‌وای‌دی در تولیدات خود استفاده می‌کنند، از جمله تسلا که به استفاده از باتری های ساخت BYD در مدل Y روی آورده، و یا تویوتا که نسل جدید خودروهایی که در بازار چین عرضه خواهد کرد را برپایه پلتفرم PHEV DM-i بی‌وای‌دی طراحی و مهندسی کرده.

خودرو الکتریکی BYD D1 ، گزینه وارداتی برای بازار ایران

این خودروساز چینی به تازگی پنجمین نسل از پیشرانه های پلاگین-هایبرید خود را روی محصولاتش قرار می‌دهد؛ نسلی که توان پیمایش مسافتی بالغ بر ۲۰۰۰ کیلومتر با هر بار شارژ باتری ها و باک پُر را به تولیدات بی‌وای‌دی می‌دهد، آن هم با متوسط مصرف سوختی که تنها ۲.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است!

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟