در جام آسیا که شهریور به میزبانی تایلند برگزار می‌شود؛

برای اولین بار یک دختر موتورسوار ایرانی عازم رقابت‌های آسیایی می‌شود

برای اولین بار در تاریخ موتورسواری ایران یک بانوی موتورسوار ایرانی قرار است شهریور ماه با تیم ملی به رقابت های موتورسواری جام آسیا اعزام شود.

شنبه - ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
برای اولین بار یک دختر موتورسوار ایرانی عازم رقابت‌های آسیایی می‌شود

اولین دختر موتورسوار ایرانی شهریور امسال به جام آسیا اعزام می‌شود. با اعلام فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران، حضور اولین دختر موتورسوار ایران در جام آسیا که شهریور به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، قطعی شده است. برای شرکت در این رقابت های موتورسواری، یک سهمیه بانوان به ایران تعلق گرفته است و مسابقه انتخابی برای انتخاب این فرد برتر، طی هفته‌های آینده در پیست آزادی برگزار خواهد شد.

مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران می‌گوید پس از اعزام اولین بانوی ایرانی به جام آسیا، تیم ملی موتورکراس هم با ترکیب کامل بانوان و آقایان در مسابقات جهانی ترکیه حضور پیدا خواهد کرد. پیش از این هم زنان موتورسوار ایرانی در خارج از ایران، به ویژه در بخش موتورکراس، رقابت کرده‌اند.

اما این نخستین بار است که یک ورزشکار زن در موتور‌ ریس یا موتورسواری، با تأیید فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران و در قالب تیم ملی، در پیست‌های بین‌المللی حضور خواهد یافت.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • سینا | 31 تیر 1403 - 04:22

    چه فایده وقتی اجازه موتورسواری در سطح شهر رو ندارن؟