تازه‌ترین محصول سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاتالوگ سایپا شاهین پلاس منتشر شد

شاهین پلاس به عنوان عضو سوم خانواده سدان کامپکت سایپا در کنار بهره‌مندی از پیشرانه‌ای متفاوت، دارای امکانات بیشتری نسبت به شاهین عادی است.

پنجشنبه - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
کاتالوگ سایپا شاهین پلاس منتشر شد؛ تازه‌ترین محصول سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱۳ ماه پیش و در حاشیه افتتاح خط تولید موتور ME16 در مگاموتور بود که سایپا، شاهین پلاس یا همان شاهین مجهز به موتور ME16 را نیز رونمایی کرد. این محصول جدید سایپا، سه ماهه اول امسال وارد فاز آزمایشی تولید شد و قرار است به‌زودی تولید انبوهش، آغاز شود. همزمان، کاتالوگ محصول نیز بر روی سایت گروه خودروسازی سایپا بارگزاری شده است.

مشخص است که وجه تمایز شاهین پلاس در مقایسه با نمونه معمولی این خودرو، و همچنین شاهین CVT که هر دو از موتور ۱.۵ لیتری توربو ۸ سوپاپ موسوم به M15TC نیرو می‌گیرند، از موتور متفاوتی بهره می‌برد. این موتور، با کُد ME16، یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۶ سوپاپ بوده، ۱۱۱ اسب‌بخار قدرت دارد و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور. گیربکس متصل به آن نیز از نوع ۶ سرعته AT است که ساخت DAE چین می‌باشد.

کاتالوگ سایپا شاهین پلاس منتشر شد؛ تازه‌ترین محصول سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

با این پیکربندی پیشرانه، سایپا شاهین پلاس در عین این که کشش و چالاکی بیشتری نسبت به شاهین عادی و CVT دارد، مصرف سوخت کمتری نیز داشته، صدی ۷.۲ لیتر در سیکل ترکیبی بنزین می‌سوزاند.

در طراحی ظاهری شاهین پلاس تفاوتی نسبت به نمونه های عادی و CVT شاهد نیستیم. در کابین نیز تغییری در طراحی ایجاد نشده اما به جای قطعات هيدروگرافی عادی، قطعاتی با هیدروگرافی طرح چوب استفاده شده و طرح اهرم تعویض دنده نیز متفاوت از نمونه استفاده شده در شاهین معمولی و CVT است.

کاتالوگ سایپا شاهین پلاس منتشر شد؛ تازه‌ترین محصول سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ضمن، برخلاف نمونه عادی و CVT، سایپا شاهین پلاس دارای صندلی ۶ حالته برقی برای راننده است و گرمکن به صندلی های جلو اضافه شده. دودی شدن شیشه درب‌های عقب و شیشه عقب نیز دیگر مشخصه اختصاصی شاهین پلاس است. دیگر امکانات این خودرو، کاملا مشابه شاهین CVT است.

و این یعنی دارای امکاناتی نظیر ورود و استارت بدون کلید، مولتی‌مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ، تهویه اتوماتیک، GPS با نقشه آفلاین، سانروف برقی، غربیلک فرمان چرمی با کنترلگرهای چندمنظوره، دیلایت با چراغ های اتوماتیک، آینه های جانبی برقی تا شو و دارای گرمکن، چراغ مشایعت و نشانگر تعویض دنده در بخش رفاهی بوده، در بخش ایمنی نیز از امکاناتی نظیر دوربین و سنسور دنده عقب، کروزکنترل، دو ایربگ، کنترل هرزگردی، کنترل پایداری، TPMS و همیار آغاز حرکت در سربالایی بهره می‌برد.

کاتالوگ سایپا شاهین پلاس منتشر شد؛ تازه‌ترین محصول سایپا چه ویژگی‌هایی دارد؟
5 از 1 رای

نظر شما چیست؟