روز گذشته رنو از یک محصول جدید با نام گرند کولیوس رونمایی کرد، خودرویی که همکاری رنو با شریک چینی جدیدش، جیلی را وارد فاز تازهای میکند چراکه رنو گرند کولیوس در اصل یک جیلی مونجارو است البته با یک طراحی ظاهری متفاوت.
اگر با تولیدات جیلی آشنایی داشته باشید، با اولین نگاه به رنو گرند کولیوس متوجه خواهید شد که این کراساوور میدسایز رنو، برپایه ساختار و پلتفرم جیلی مونجارو یا همان ژینگیوئه L توسعه یافته.
اما رنو در توسعه و عرضه این محصول، تنها به ریبج کردن محصول شریک چینی خود، بسنده نکرده و سطوح بدنه را کاملا از نو طراحی کرده؛ از طرح جلوپنجره پارامتریک یکپارچه با سپر جلو و خطوط و فرم های روی کاپوت بگیرید تا کاراکترلاین و خطوط نمای جانبی، و همچنین شکل ستون های عقب، همه از جمله عناصری هستند که ظاهر گرند کولیوس را از مونجارو متمایز میکنند.
در فضای داخلی اما همان طراحی آشنای کابین جیلی مونجار رو در رنو گرند کولیوس شاهد هستیم، با همان چیدمان دارای سه نمایشگر داشبورد که یکی نقش پُشتآمپرها را ایفا میکند، یکی مختص سیستم اطلاعات و سرگرمی است و دیگری برای سرنشین کناری جلو.
گفتنی است رنو گرند کولیوس با طول بدنه ۴.۷۸۰ میلیمتر، بر روی دو محور به فاصله ۲.۸۲۰ میلیمتر سوار است، عددی که رنو آن را بیشترین فاصله بین دو محور در این کلاس اعلام میکند.
محرک این محصول جدید رنو یک موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو متصل به گیربکس ۷ سرعته اتومات دو کلاچ است که بسته به تیپ تجهیزاتی، هم میتواند محرک محور جلو باشد و هم محرک چهار چرخ.
یک پیشرانه پلاگین-هایبرید که از موتور ۱.۵ لیتری توربو، یک موتور برقی و یک گیربکس DHT تشکیل یافته و روی هم رفته، توان تولید ۲۴۵ اسببخار قدرت را دارد نیز برای رنو گرند کولیوس در نظر گرفته شده.
نظر شما چیست؟