با یک رنگ جدید و یک سری امکانات بیشتر؛

سگ پاکوتاه سوسیسی هوندا، به‌روز شد

در مدل ۲۰۲۴ هوندا دَکس، در کنار رنگ بدنه جدید، شاهد اضافه شدن ساعت و نشانگر دنده، کیفی خورجینی و ترک‌بند به امکانات این موتورسیکلت هستیم.

یکشنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
با یک رنگ جدید و یک سری امکانات بیشتر؛ ST125 Dax، سگ پاکوتاه سوسیسی هوندا، به‌روز شد

هوندا اواخر ۱۴۰۰ بود که با با محصول جدیدی بنام ST125 DAX، خاطره DAX های الهام شده از سگ پاکوتاه سوسیسی را زنده کرد. این موتورسیکلت‌ساز ژاپنی به‌تازگی نمونه به‌روز شده ST125 DAX را با یک گزینه تازه برای رنگ بدنه و یک سری امکانات و ویژگی‌های جدید، عرضه کرده است.

رنگ جدیدی که برای هوندا ST125 DAX ارائه شده، سیاه براق دارای ریزدانه های رنگ است که بسته به زاویه دید، می‌تواند روشن‌تر و یا تیره‌تر به نظر بیاید. در کنار این رنگ بدنه جدید، آپشن ۱۵۶ دلاری و جدید ساعت با نشانگر حالت دنده در کنار گیج گرد پُشت‌آمپر ها جانمایی شده.

با یک رنگ جدید و یک سری امکانات بیشتر؛ ST125 Dax، سگ پاکوتاه سوسیسی هوندا، به‌روز شد

در ضمن، شاهد اضافه شدن درگاه شارژ USB-C، کیف خورجینی برزنتی و ترک‌بند کرومی در مدل جدید Honda ST125 DAX هستیم. از دیگر امکاناتی که می‌توان در هنگام خرید، بصورت شرکتی برای این سگ پاکوتاه سوسیسی هوندا سفارش داد، باید به ایموبیلایزر و گرمکن دسته فرمان اشاره کنیم.

فارغ از اینها، تغییر در بخش فنی ایجاد نشده و هوندا کماکان ST125 DAX را با موتور تک‌سیلندر ۱۲۴ سی‌سی هواخُنکی عرضه می‌کند که قُطر و کورس سیلندر ۵۰×۶۳.۱ میلیمتر داشته، با ۹.۲۵ اسب‌بخار قدرت در دور ۷۰۰۰، توان تولید ۱۰.۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه در دور ۵۰۰۰ را دارد.

2024 Honda ST125 DAX Motorcycle

این موتور دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت بوده، استاندارد آلایندگی یورو۵ دارد. گیربکس متصل به آن نیز همان نمونه چهار سرعته سانتریفیوژی نیمه اتوماتیک کلاچی است که در Super Cub 125 به کار رفته؛ با مکانیزم تعویض پایی در سمت چپ، بدون نیاز به کلاچ. این مجموعه در دل یک شاسی ستون فقراتی که باک ۳.۸ لیتری را نیز در خود دارد، تعبیه شده.

هوندا ST125 DAX از ارتفاع زین ۷۷۵ میلیمتری بهره می‌برد و وزن خشک ۱۰۷ کیلوگرمی دارد. در ضمن، هوندا مدعی است موتورسوار و ترک‌سوار بالغ، می‌توانند به راحتی در سرعت های ثابت ۹۰ کیلومتر در ساعت از آن سواری بگیرند.

2024 Honda ST125 DAX Motorcycle

بد نیست بدانید پیشینه هوندا دَکس به اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد و در این سال‌ها، نمونه های مختلفی نیز برپایه آن در بازارهایی نظیر آمریکا، اروپا و ژاپن عرضه شده. اما همگی همان استایل و ژست برگرفته از سگ های پاکوتاه سوسیسی را داشتند، موردی که در طراحی و توسعه نسل جدید ST125 DAX نیز رعایت شده است. هوندا این پیکربندی جالب و تودل‌برو را با نشان سگ پاکوتاه چرخ‌دار، جذاب‌تر نیز کرده.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟