پایان یک پیوند سی ساله در موتوجی‌پی؛

جدایی رپسول از هوندا، حتمی شد؟!

فصل ۲۰۲۴ موتوجی‌پی پایان ۳ دهه پیوند یکی از بزرگترین نام های صنعت انرژی و پتروشیمی دنیا با نشان پرآوزه صنعت موتورسیکلت سازی دنیا خواهد بود.

چهارشنبه - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
پایان یک پیوند سی ساله در موتوجی‌پی؛ جدایی رپسول از هوندا، حتمی شد؟!

سی سال گذشته رپسول و هوندا پیوندی به ظاهر ناگسستنی در موتوجی‌پی داشتند و حتی خیلی‌ها رپسول را با موتورسیکلت های هوندا می‌شناسند. اما به نظر می‌آید این پیوند سی ساله، از پایان ۲۰۲۴ گسسته خواهد شد و قرار است اسپانسرشیپ رپسول برای هوندا در MotoGP پایان یابد.

در این سه دهه ای که رپسول اسپانسر هوندا بوده، ۱۵ دوره قهرمانی فصل، ۱۸۳ بار پایان رقابت ها با عنوان اولی و ۴۵۵ بار حضور در پودیوم (جایگاه اول تا سوم رقابت) توسط تیم هوندا موتوجی‌پی به ثبت رسیده اما فصل ۲۰۲۴، به نظر قرار نیست تغییر معناداری در این دستاوردها ایجاد کند.

پایان یک پیوند سی ساله در موتوجی‌پی؛ جدایی رپسول از هوندا، حتمی شد؟!

جدایی رپسول از هوندا وقتی بیشتر قوت گرفت که جدایی مارک مارکز از تیم موتوجی‌پی هوندا، رسمی شد تا این موتورسوار که شش دوره از ۱۵ دوره قهرمانی های فصل هوندا را رقم زده، به Gresini بپیوندد. حتی اگر پیگیر این اخبار هم نباشید، شاید متوجه شده باشید که در فصل ۲۰۲۴، نام و نشان رپسول بر روی موتورسیکلت های مسابقه‌ای هوندا در موتوجی‌پی نیز به مراتب کوچکتر و کمرنگ‌تر از فصل ۲۰۲۳ است.

البته با توجه به این که در فصل ۲۰۲۴، خوان میر و لوکا مارینی، موتورسواران اصلی تیم رپسول هوندا موفقیتی در رقابت‌ها کسب نکرده‌اند و حتی نتوانسته‌اند در بین ۱۰ موتورسوار برتر رقابت‌ها قرار بگیرند، احتمالا شات واضحی از موتورسیکلت های رپسول هوندا در قاب تلویزیون ندیده‌اید که کمرنگ‌تر شدن نام و نشان رپسول بر روی این موتورسیکلت ها پی ببرید.

Repsol Honda MotoGP Team 2024

با این اوصاف، بی‌دلیل نیست نام بزرگی همچون رپسول که از غول‌های صنعت انرژی و پتروشیمی دنیاست، دیگر تمایلی برای اسپانسرشیپ هوندا در موتوجی‌پی نداشته باشد. به هر حال، اسپانسرها پول های هنگفت خرج می‌کنند تا دیده شوند، و وقتی تیم، موفقیتی در رقابت‌ها ندارد و دیده نمی‌شود، خرج کردن این پول‌های هنگفت، حتی برای نام پرآوازه‌ای همچون هوندا، توجیحی ندارد.

Repsol Honda MotoGP 2024
5 از 2 رای

نظر شما چیست؟