باتری این خودرو الکتریکی با موتور بنزینی شارژ می‌شود؛

نسل جدید هانتر، پیکاپ متفاوت چانگان

نسل جدید چانگان هانتر در کنار بهره‌مندی از یک طراحی متمایز و ماهیتی به‌مراتب لوکس‌تر از قبل، از نظر پیشرانه نیز تغییرات چشمگیری داشته.

دوشنبه - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
باتری این خودرو الکتریکی با موتور بنزینی شارژ می‌شود؛ نسل جدید هانتر، پیکاپ متفاوت چانگان

چانگان این هفته با نمایش عمومی در نمایشگاه خودرو چونگ‌چینگ، بصورت رسمی عرضه نسل جدید پیکاپ میدسایزش، هانتر را آغاز خواهد کرد، محصولی که در کنار بهره‌مندی از طراحی متمایز و ماهیتی لوکس‌تر از قبل، از نظر تکنولوژی نیز متفاوت از پیکاپ های مرسوم بازار است؛ نسل جدید پیکاپ چانگان هانتر دارای پیشرانه‌ای الکتریکی است که مجموعه باتری‌هایش، با یک موتور ۲.۰ لیتری توربو ۱۸۸ اسب‌بخاری که اتصالی به چرخ‌ها ندارد، شارژ می‌شود.

در واقع پیکاپ جدید چانگان، یک EREV است، یعنی خودرویی است الکتریکی که برای شارژ باتری‌ها و افزایش بُرد پیمایش، موتور بنزینی نیز دارد. در این نوع پیکربندی پیشرانه، موتور بنزینی فقط برای شارژ مجموعه باتری‌ها استفاده می‌شود و محرک چرخ ها، نیست.

باتری این خودرو الکتریکی با موتور بنزینی شارژ می‌شود؛ نسل جدید هانتر، پیکاپ متفاوت چانگان

چانگان هانتر EREV قرار است با دو نوع پیشرانه تک و یا دو دیفرانسیل عرضه شود. در نمونه تک‌دیفرانسیل، یک موتور برقی ۱۷۴ اسب‌بخاری، محرک محور عقب است. در نمونه دو دیفرانسیل نیز در کنار موتور برقی ۱۷۴ اسب‌بخاری جانمایی شده بر روی محور عقب، یک موتور برقی ۹۴ اسب‌بخاری نیز روی محور جلو قرار دارد.

طبق اعلام چانگان، بُرد پیمایش هانتر EREV در حالت تمام-الکتریکی، ۱۸۰ کیلومتر است. با وارد مدار شدن موتور بنزینی که هم در هنگام حرکت، و هم در حالت سکون می‌تواند مجموعه باتری‌ها را شارژ کند، بُرد پیمایش با هر بار شارژ کامل باتری‌ها و باک پُر از بنزین به ۱.۰۳۱ کیلومتر می‌رسد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟