عضو دو رگه خانواده Lamari در یک قدمی بازار؛

لاماری ایما HEV (هایبرید) با چه قیمتی در بازار خواهد نشست؟

لاماری ایما HEV در یک قدمی بازار است و انتظار می‌رود مانند Lamari بنزینی، با اختلاف قیمت قابل‌توجهی نسبت به کارخانه، در بازار بنشیند.

سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۶
Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید) با چه قیمتی در بازار خواهد نشست؟

لاماری ایما خودرویی است که با ورود به بازار توسط آرین پارس موتور، با استقبال بسیار گرم و بی‌سابقه ای از سوی بازار مواجه شد، به شکلی که در مقطعی، قیمت بازار این خودرو به بیش از دو برابر قیمت کارخانه رسید. حال به زمان ورود عضو دوم خانواده لاماری، یعنی ایما HEV (هایبرید) به بازار نزدیک می‌شویم و با توجه به قدرت بیشتر، مصرف سوخت پایین‌تر و امکانات بیشتری که این مدل نسبت به لاماری ایما بنزینی دارد، انتظار می‌رود بازار به این Lamari جدید نیز روی خوش نشان بدهد.

پیشرانه لاماری ایما HEV (هایبرید)

آرین پارس موتور اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۲ بود که از لاماری ایما HEV (هایبرید) رونمایی کرد؛ خودرویی با ظاهر متمایز نسبت به لاماری ایما استاندارد که هم در نمای جلو، و هم در نمای عقب، یک ژست تهاجمی‌تر و اسپرتی‌تر داشته، از پیشرانه ای متشکل از یک موتور بنزینی ۱۶۸ اسب‌بخاری با ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور و یک موتور الکتریکی ۱۷۴ اسب‌بخاری با ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید) با چه قیمتی در بازار خواهد نشست؟

این پیکربندی پیشرانه که از مسیر یک گیربکس اختصاصی خودروهای هایبرید، محرک محور جلو لاماری ایما HEV است، در ۱۰۰ کیلومتر سواری ترکیبی، بصورت متوسط صدی ۵.۳ لیتر بنزین می‌سوزاند که برای خودرویی با این ابعاد و سطح قدرت، عدد ایده‌آلی است. با وجود مصرف سوخت بسیار پایین اما لاماری ایما HEV (هایبرید) چالاکی خوبی نیز از خود به نمایش می‌گذارد و طبق کاتالوگ شرکتی، صفر تا صد ۸.۱ ثانیه برای این خودرو اعلام شده که ۱.۴ ثانیه سریع‌تر از مدل بنزینی است.

در مورد شتاب خودرو، این را باید در نظر داشته باشید که وزن آن، ۱.۷ تُن است، یعنی ۱۵۰ کیلوگرم بیشتر از مدل بنزینی Lamari Eama و با این وجود، عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. حداکثر سرعت خودرو نیز روی عدد ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید) با چه قیمتی در بازار خواهد نشست؟

ذکر این نکته نیز ضروری است که به عنوان پشتیبان و منبع تغذیه بخش الکتریکی پیشرانه، باتری لیتیومی ۲ کیلووات‌ساعت برای لاماری ایما HEV استفاده شده که هم با سیستم احیاء انرژی حاصل از ترمزگیری، و هم توسط موتور بنزینی، دائما شارژ می‌شود.

امکانات Lamari Eama HEV

در کنار طراحی متمایز و پیشرانه متفاوت، آرین پارس موتور در بخش امکانات ایمنی و رفاهی، تیک آن دسته از آیتم هایی که پیش‌تر در لاماری ایما استاندارد ارائه نشده بود را در لاماری ایما HEV (هایبرید) زده و این یعنی در کنار مواردی نظیر ورود و استارت بدون کلید، نمایشگرهای دوتایی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع، کول‌باکس، تهویه اتوماتیک، سقف پانورامیک، اتو هلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی که در لاماری ایما بنزینی نیز ارائه شده بود، حال در مدل هایبرید شاهد اضافه شدن نورپردازی روی داشبورد، درب برقی قسمت بار، دوربین دید ۳۶۰ درجه و … به لیست امکانات هستیم.

Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید)

در ضمن، صندلی‌های جلو به نمونه یک تکه با فرم اسپرتی‌تر، تغییر یافته و حال، صندلی راننده در ۱۰ و صندلی سرنشین کناری جلو در ۴ جهت بصورت برقی، تنظیم می‌شود. گفتنی است صندلی‌های جلو در مدل هایبرید دارای گرمکن هستند و در کنار آن، برای صندلی راننده، سیستم سرمایش، ماساژور ۵ حالته و حافظه تنظیمات نیز در نظر گرفته شده. مورد آخر، یعنی حافظه تنظیمات، برای حالت آینه‌های جانبی نیز قابل اعمال است.

همچنین باید به سقف پانورامیک موسوم به Skylight ارائه شده در Lamari Eama HEV اشاره کنیم که قابلیت تنظیم نور ورودی به کابین را دارد. دیگر امکانات خودرو عبارتند از سنسور نور و باران، شش ایربگ در ۱۰ نقطه، کنترل پایداری الکترونیک، رادار خط خوان، هشدار نقاط کور راننده، اخطار احتمال برخورد از روبرو، آینه‌های برقی تاشو، سیستم تنظیم حالت رانندگی، TPMS و تریم داخلی چرم.

Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید)

قیمت لاماری هایبرید در بازار

با چنین ویژگی‌هایی، انتظار می‌رود لاماری ایما HEV (هایبرید) نیز با همان استقبالی در بازار روبرو شود که ایما بنزینی نیز تجربه کرده. در حال حاضر، لاماری ایما بنزینی با قیمتی در حدود ۲.۱ میلیارد تومان در بازار، خرید و فروش می‌شود و این، در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو، ۱میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان است.

در واقع، یک اختلاف تقریبا ۵۰ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار لاماری ایما بنزینی ایجاد شده و احتمالا چیزی نزدیک به همین اختلاف قیمت کارخانه تا بازار را برای مدل هایبرید نیز با ورود اولین نمونه ها به بازار، شاهد خواهیم بود.

Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید)

در این صورت، و با توجه به این که آخرین قیمت قطعی فروش لاماری ایما HEV (هایبرید) در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، نزدیک به ۱.۹ میلیارد تومان بوده، این محصول جدید و وارداتی آرین پارس موتور با قیمتی در محدود ۲.۷ تا ۲.۸ میلیارد تومان در بازار خواهد نشست.

البته با این قیمت بازار نیز نسبت به معدود گزینه‌های هم‌رده، نظیر تیگو۸ پرو پلاگین-هایبرید که قیمتی در حدود ۳.۲ میلیارد تومان در بازار دارد، خرید لاماری ایما هایبرید به مراتب به‌صرفه‌تر خواهد بود.

Lamari Eama HEV Hybrid SUV - لاماری ایما HEV (هایبرید)
5 از 5 رای

نظر شما چیست؟

دیگر نظرات

  • ناشناس | 18 اردیبهشت 1403 - 09:59

    این ماشین لاماری اول که اومده بود واقعا طراحیش به دل می نشست ولی نمیدونم حالا چرا هر چی نگاش میکنم چنگی به دل نمیزنه.