اعلام قیمت فیس‌لیف ۲۰۲۵ سدان میدسایز KIA؛

کیا K5 جدید تا ۵ هزار دلار گران شد

فیس‌لیفت ۲۰۲۵ کیا K5 در کنار تغییرات محسوسی که در طراحی ظاهری و همچنین فضای داخلی داشته، با افزایش قیمت نیز همراه بوده است.

یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
کیا K5 جدید تا ۵ هزار دلار گران شد

کیا موتورز در حالی قیمت گذاری K5 جدید را برای بازار آمریکای شمالی اعلام کرده که بسته به تیپ، شاهد افزایش ۹۰۰ تا ۵۰۰۰ دلاری این سدان میدسایز کره‌ای برای مدل ۲۰۲۵ هستیم. بیشترین افزایش قیمت نیز در تیپ EX بوده که حال، ۳۵.۶۴۵ دلار قیمت‌گذاری شده، یعنی بالاتر از KIA K5 GT جدید. در واقع با این افزایش ۵۰۰۰ هزار دلاری که KIA K5 EX تجربه کرده، این تیپ، گران‌ترین تیپ K5 در مدل ۲۰۲۵ لقب می‌گیرد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که بالاترین سطح امکانات استاندارد را نیز در همین تیپ از کیا کی۵ ۲۰۲۵ خواهید دید.

کیا K5 جدید در تیپ EX از امکانات استانداردی نظیر سیستم صوتی Bose، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت، گرمکن غربیلک فرمان، آینه های برقی تاشو و نسل دوم کلید دیجیتال کیا که گوشی هوشمند را به کلید خودرو تبدیل می‌کند، بهره می‌برد. اینها امکاناتی هستند که پیش‌تر در در کنار یک سری سیستم همیار، در قالب آپشن ۳.۶۰۰ دلاری EX Premium Package برای K5 قابل ارائه بودند.

کیا K5 جدید تا ۵ هزار دلار گران شد

لازم به ذکر است قیمت تیپ پایه K5 یعنی LXS در مدل ۲۰۲۵ به ۲۸.۱۴۵ دلار رسیده. بالاتر از این تیپ، GT-Line تک و دو دیفرانسیل قرار می‌گیرند. هر سه این تیپ‌ها، همچون K5 EX از موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی که ۱۹۱ اسب‌بخار قدرت دارد و به گیربکس ۸ سرعته اتومات متصل است، نیرو می‌گیرند. در KIA K5 GT که در مدل ۲۰۲۵، برچسب قیمت ۲۴.۲۴۵ دلاری دارد اما موتور، از نوع ۲.۵ لیتری توربو ۲۹۰ اسب‌بخاری متصل به گیربکس DCT است.

پیش‌تر گفته بودیم که کیا موتورز برای مدل ۲۰۲۵، طراحی ظاهری K5 را هم در نمای جلو، و هم در نمای عقب، مورد بازنگری قرار داده؛ تغییراتی که ظاهر این سدان میدسایز کره‌ای را تهاجمی‌تر از قبل کرده‌اند. البته تغییرات محسوس‌تر، در فضای داخلی اعمال شده، جایی که به جای طرح نمایشگر های منفصل مولتی‌مدیا و پشت‌آمپر ها، حال شاهد استفاده از دو نمایشگر به هم‌چسبیده در یک قالب کِرو هستیم؛ یکی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری ۱۲ اینچی برای پشت آمپر ها.

کیا K5 جدید تا ۵ هزار دلار گران شد

در کنار این تغییرات، تمامی تیپ‌های K5 در مدل ۲۰۲۵ بصورت استاندارد به رابط بی‌سیم اندروید و iOS مجهز هستند و Connected Car Navigation Cockpit به همراه قابلیت به‌روز رسانی آنی سیستم های نرم‌افزاری به لیست امکانات مدل جدید، اضافه شده.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟