پرفروش‌ترین برندهایی خودرویی بازار چین در ماه مارس ۲۰۲۴؛

کدام برند ها بیشترین فروش خودرو در چین را دارند؟

مارس ۲۰۲۴ در مجموع ۱میلیون و ۶۹۰هزار خودرو سواری در چین به فروش رسیده و کل فروش سه ماه نخست ۲۰۲۴ نیز ۴میلیون و ۸۲۹هزار دستگاه اعلام شده!

یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۰
پرفروش‌ترین برندهایی خودرویی بازار چین در ماه مارس ۲۰۲۴ معرفی شدند؛ کدام برند ها بیشترین فروش خودرو در چین را دارند؟

طبق آمار انتشار یافته از فروش انواع خودرو در چین در ماه مارس ۲۰۲۴، BYD کماکان حکمران بازار خودرو چین است، بطوریکه با فروش ۲۶۰هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو در ماه مارس ۲۰۲۴، پرفروش ترین برند خودرویی بازار چین لقب گرفت. در کنار بی‌وای‌دی، سه برند مستقل چینی یعنی جیلی، چانگان و چری نیز توانسته‌اند به جمع ۱۰ برند پرفروش بازار خودرو چین در سومین ماه سال ۲۰۲۴ میلادی راه یابند.

رتبهخودروسازفروش مارس ۲۰۲۴تغییرسهم بازار
۱بی‌وای‌دی۲۶۰.۳۰۰۳۵.۴%۱۵.۴%
۲FAW-Volkswagen۱۴۰.۵۸۸۴.۲%-۸.۳%
۳جیلی۱۱۴.۴۳۰۲۸.۹%۶.۸%
۴چانگان۱۰۳.۵۳۲۱۱.۲%۶.۱%
۵SAIC-Volkswagen۸۷.۳۳۳۳.۹%۵.۲%
۶چری۷۵.۲۷۴۶۲.۶%۴.۵%
۷تسلا چین۶۲.۳۹۸۱۸.۶%-۳.۷%
۸بیژینگ-بنز۶۰.۵۱۶۲۲.۲%۳.۶%
۹FAW-Toyota۵۷.۸۴۶۷.۲%-۳.۴%
۱۰SAIC-GM۵۷.۵۲۲۱۱.۵%-۳.۴%

به گزارش خودرودیلی، در ماه مارس روی هم رفته ۱میلیون و ۶۹۰هزار خودرو سواری در چین به فروش رسیده که در مقایسه با ماه مارس سال ۲۰۲۳، رُشد ۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد. فروش انواع خودرو سواری در مقایسه با ماه قبل میلادی، یعنی فوریه نیز ۵۳.۱ درصد افزایش یافته است. طبق امار انتشار یافته توسط انجمن خودرو های سواری چین (CPCA)، با احتساب فروش ماه مارس، مجموع فروش انواع خودرو سواری در بازار چین در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ به ۴میلیون و ۸۲۹هزار دستگاه رسیده که ۱۳.۱ درصد بیشتر از فروش سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ است.

سدان پلاگین-هایبرید BYD Qin Plus DM-i - خودرو پرفروش بازار چین
BYD Qin Plus DM-i

از خودروهایی که در ماه مارس در چین به فروش رسید، سدان ها سهم ۷۸۰ هزار دستگاهی داشته‌اند که ۲.۴ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۳ است. MPV ها اما با کاهش ۵.۶ درصدی، ۹۴ هزار دستگاه فروش داشتند. ۸۱۶ هزار دستگاه نیز سهم SUV ها بوده که نشان از رُشد ۱۱.۸ درصدی فروش این نوع خودروها در چین در مقایسه با ماه مارس ۲۰۲۳ دارد.

لازم به ذکر است در ماه مارس ۲۰۲۴ تعداد ۷۰۹ هزار خودرو مبتنی بر انرژی های نو (NEV) در چین به فروش رسید که ۲۹.۵ درصد بیشتر از ماه مارس ۲۰۲۳ بوده و در مقایسه با ماه فوریه ۲۰۲۴، از یک رُشد ۸۲.۵ درصدی خبر می‌دهد. ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو NEV نیز در ماه مارس از چین، صادر شده که ۷۰.۹ درصد بیشتر از ماه مارس ۲۰۲۳ است و در مقایسه با فوریه ۲۰۲۴ نیز ۵۲.۸ درصد رُشد را نشان می‌دهد.

مینی‌ون مبتنی بر انرژی نو (NEV) دنزا D9 - خودرو پرفروش بازار چین
Denza D9 MPV

با این توضیحات، بد نیست بدانید پرفروش ترین سدان NEV (مبتنی بر انرژی های نو) بازار چین در ماه مارس ۲۰۲۴، خودرو BYD Qin Plus DM-i با فروش ۵۰.۳۹۴ دستگاه بوده که یک سدان پلاگین-هایبرید است. تسلا مدل Y با فروش ۴۷.۹۱۷ دستگاه، پرفروش ترین شاسی‌بلند NEV و دنزا D9 نیز با فروش ۱۰.۰۳۶ دستگاه، پرفروش‌ترین مینی‌ون NEV بازار خودرو چین لقب گرفت.

ذکر این نکته نیز ضروری است که در ماه مارس ۲۰۲۴، نرخ نفوذ NEV ها در بازار خودرو چین به ۴۱.۶ درصد رسید. نکته جالب‌توجه این است که نرخ نفوذ NEV ها در بین برند های مستقل چینی ۶۳.۳ درصد بوده اما شرکت های سرمایه‌گذاری مشترک با طرف خارجی، تنها ۷.۴ درصد نرخ نفوذ NEV ها در بازار چین را داشتند. این حاکی از آن است که برند های مسقل چینی، بیشتر و سریع‌تر از شرکت های سرمایه‌گذاری مشترک خود را با عرضه خودروهای مبتنی بر انرژی های نو وفق داده اند.

کراس‌اوور الکتریکی تسلا مدل Y - خودرو پرفروش بازار چین
Tesla Model Y
5 از 5 رای

نظر شما چیست؟